hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Vjeronauk u javnim školama u Europi. Modeli i razvoji kao pokazatelj društvenog značenja vjere i izazov teologiji i Crkvi

Ana Thea Filipović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0119-1940

Puni tekst: njemački, pdf (974 KB) str. 137-152 preuzimanja: 769* citiraj
APA 6th Edition
Filipović, A.T. (2011). Der Religionsunterricht in öff entlichen Schulen in Europa. Modelle und Entwicklungen als Indikatoren für die gesellschaftliche Bedeutung des Glaubens und die Anfrage an Theologie und Kirche. Nova prisutnost, IX (1), 137-152. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/72421
MLA 8th Edition
Filipović, Ana Thea. "Der Religionsunterricht in öff entlichen Schulen in Europa. Modelle und Entwicklungen als Indikatoren für die gesellschaftliche Bedeutung des Glaubens und die Anfrage an Theologie und Kirche." Nova prisutnost, vol. IX, br. 1, 2011, str. 137-152. https://hrcak.srce.hr/72421. Citirano 16.10.2019.
Chicago 17th Edition
Filipović, Ana Thea. "Der Religionsunterricht in öff entlichen Schulen in Europa. Modelle und Entwicklungen als Indikatoren für die gesellschaftliche Bedeutung des Glaubens und die Anfrage an Theologie und Kirche." Nova prisutnost IX, br. 1 (2011): 137-152. https://hrcak.srce.hr/72421
Harvard
Filipović, A.T. (2011). 'Der Religionsunterricht in öff entlichen Schulen in Europa. Modelle und Entwicklungen als Indikatoren für die gesellschaftliche Bedeutung des Glaubens und die Anfrage an Theologie und Kirche', Nova prisutnost, IX(1), str. 137-152. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/72421 (Datum pristupa: 16.10.2019.)
Vancouver
Filipović AT. Der Religionsunterricht in öff entlichen Schulen in Europa. Modelle und Entwicklungen als Indikatoren für die gesellschaftliche Bedeutung des Glaubens und die Anfrage an Theologie und Kirche. Nova prisutnost [Internet]. 2011 [pristupljeno 16.10.2019.];IX(1):137-152. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/72421
IEEE
A.T. Filipović, "Der Religionsunterricht in öff entlichen Schulen in Europa. Modelle und Entwicklungen als Indikatoren für die gesellschaftliche Bedeutung des Glaubens und die Anfrage an Theologie und Kirche", Nova prisutnost, vol.IX, br. 1, str. 137-152, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/72421. [Citirano: 16.10.2019.]

Sažetak
Postojeći modeli i status vjeronauka u pojedinim europskim zemljama odraz su društvenog značenja religije i odnosa Crkve/vjerskih zajednica i države u prošlosti i sadašnjosti. Većina europskih zemalja danas ima neki oblik vjeronauka u školi. Institucionalno-pravni okviri razlikuju se od zemlje do zemlje. Najrašireniji religijskopedagoški model je pedagoški utemeljen konfesionalni vjeronauk, koji je u većini slučajeva zajamčen za sve religije i/ili konfesije koje imaju potrebne preduvjete. Dio europskih zemalja, pretežno sjevernih, ima nadkonfesionalni vjeronauk, obvezan za sve učenike, a pojedini modeli kreću se također od čiste informacije o religijama do međukonfesionalne i međureligijske nastave. Svaki model ima svoje prednosti i nedostatke. Vijeće Europe zadnjih je godina također donijelo više preporuka i rezolucija o religioznom odgoju i obrazovanju u javnim školama. Vjeronauk u školi istodobno je ispit značenja i sposobnosti dijaloga teologije i Crkve sa suvremenim svijetom, čovjekom i društvom. Neka empirijska istraživanja u hrvatskom kontekstu pokazuju da je katolička teologija kao referentna znanost školskog vjeronauka još uvijek previše unutarcrkveno usmjerena. Za samu Katoličku crkvu vjeronauk je povlašteno mjesto dijaloga Crkve i društva. On ujedno pokazuje da Crkva kršćansku inicijaciju ne može prepustiti školi, nego mora graditi vlastite strukture religioznog odgoja i kršćanske inicijacije u obitelji i kršćanskoj zajednici.

Ključne riječi
vjeronauk u Europi; škola; teologija; Crkva; religijski pluralizam

Hrčak ID: 72421

URI
https://hrcak.srce.hr/72421

[njemački]

Posjeta: 1.881 *