hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

UPRAVLJANJE ELEMENTIMA SUSTAVA USLUŽIVANJA U UGOSTITELJSTVU

Vlado Galičić ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci, Opatija, Hrvatska
Marina Laškarin ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci, Opatija, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (305 KB) str. 221-226 preuzimanja: 511* citiraj
APA 6th Edition
Galičić, V. i Laškarin, M. (2011). UPRAVLJANJE ELEMENTIMA SUSTAVA USLUŽIVANJA U UGOSTITELJSTVU. Informatologia, 44 (3), 221-226. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/72604
MLA 8th Edition
Galičić, Vlado i Marina Laškarin. "UPRAVLJANJE ELEMENTIMA SUSTAVA USLUŽIVANJA U UGOSTITELJSTVU." Informatologia, vol. 44, br. 3, 2011, str. 221-226. https://hrcak.srce.hr/72604. Citirano 26.02.2021.
Chicago 17th Edition
Galičić, Vlado i Marina Laškarin. "UPRAVLJANJE ELEMENTIMA SUSTAVA USLUŽIVANJA U UGOSTITELJSTVU." Informatologia 44, br. 3 (2011): 221-226. https://hrcak.srce.hr/72604
Harvard
Galičić, V., i Laškarin, M. (2011). 'UPRAVLJANJE ELEMENTIMA SUSTAVA USLUŽIVANJA U UGOSTITELJSTVU', Informatologia, 44(3), str. 221-226. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/72604 (Datum pristupa: 26.02.2021.)
Vancouver
Galičić V, Laškarin M. UPRAVLJANJE ELEMENTIMA SUSTAVA USLUŽIVANJA U UGOSTITELJSTVU. Informatologia [Internet]. 2011 [pristupljeno 26.02.2021.];44(3):221-226. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/72604
IEEE
V. Galičić i M. Laškarin, "UPRAVLJANJE ELEMENTIMA SUSTAVA USLUŽIVANJA U UGOSTITELJSTVU", Informatologia, vol.44, br. 3, str. 221-226, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/72604. [Citirano: 26.02.2021.]

Sažetak
U procesima pripreme i pružanja ugostiteljskih usluga, gost ima središnju ulogu, jer je on istodobno proizvođač i potrošač usluga, a njegovo ponašanje i ophođenje izraženo su osjetljivi. Ugostiteljska usluga kao predmet razmjene ima tržišnu vrijednost, ne samo za onoga tko je nudi nego i za njezina potrošača, tj. gosta/korisnika. Tržišna vrijednost postaje ostvariva samo uz dva uvjeta: prvi se odnosi na materijalna sredstva i ugostiteljsko uslužno osoblje, a drugi se odnosi na goste koji iskazuju potrebe i želje, pa njih zadovoljavaju kontaktiranjem s osobljem koje ih uslužuje. Najčešće se prepoznaju slijedeći glavni elementi koji čine sustav usluživanja: tri elementa pripadaju samom ugostiteljskom objektu (sustav unutarnje organizacije, materijalna oprema i uslužno osoblje), dva elementa pripadaju tržištu (gost «A» i gost «B»), a dva elementa predstavljaju rezultantu interakcije gosta «A» i gosta «B» s elementima ugostiteljskog objekta, a to su usluga «A» i usluga «B». Između tih elemenata u sustavu usluživanja dolazi do primarnih odnosa, unutarnjih odnosa i odnosa istovremenosti. Općenito promatrajući, opis sustava usluživanja dovodi do uočavanja problema djelotvornosti toga koncepta u smislu menadžerskog odlučivanja. Zadaci davatelja usluga odnose se na osmišljavanje usluživanja, pri čemu menadžment osobito treba shvatiti da je usluživanje sustav (što znači da je opća i cjelovita zamisao) i valja uvijek imati na umu da je najbolji smisao sustava usluživanja zadovoljiti očekivanja gostiju ugostiteljskog objekta i olakšati njihovo djelovanje u tom sustavu.

Ključne riječi
turizam; menadžment; elementi usluge

Hrčak ID: 72604

URI
https://hrcak.srce.hr/72604

[engleski]

Posjeta: 1.092 *