hrcak mascot   Srce   HID

Psihologijske teme, Vol.20 No.2 Studeni 2011.

Izvorni znanstveni članak

Interakcija nastavnik-učenik: Teorije i mjerenje

Slavica Šimić Šašić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (294 KB) str. 233-260 preuzimanja: 10.146* citiraj
APA 6th Edition
Šimić Šašić, S. (2011). Interakcija nastavnik-učenik: Teorije i mjerenje. Psihologijske teme, 20 (2), 233-260. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/74207
MLA 8th Edition
Šimić Šašić, Slavica. "Interakcija nastavnik-učenik: Teorije i mjerenje." Psihologijske teme, vol. 20, br. 2, 2011, str. 233-260. https://hrcak.srce.hr/74207. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Šimić Šašić, Slavica. "Interakcija nastavnik-učenik: Teorije i mjerenje." Psihologijske teme 20, br. 2 (2011): 233-260. https://hrcak.srce.hr/74207
Harvard
Šimić Šašić, S. (2011). 'Interakcija nastavnik-učenik: Teorije i mjerenje', Psihologijske teme, 20(2), str. 233-260. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/74207 (Datum pristupa: 24.09.2018.)
Vancouver
Šimić Šašić S. Interakcija nastavnik-učenik: Teorije i mjerenje. Psihologijske teme [Internet]. 09.11.2011. [pristupljeno 24.09.2018.];20(2):233-260. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/74207
IEEE
S. Šimić Šašić, "Interakcija nastavnik-učenik: Teorije i mjerenje", Psihologijske teme, vol.20, br. 2, str. 233-260, studeni 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/74207. [Citirano: 24.09.2018.]

Sažetak

Istraživanja razrednog konteksta zadnja dva desetljeća sugeriraju da kontekst, konkretnije varijable razrednih procesa, igraju važnu ulogu u poboljšanju razumijevanja što i kako učenik uči (Turner i Meyer, 2000). Vrlo važna komponenta razrednog konteksta je interakcija između nastavnika i učenika. Pod pojmom interakcije nastavnik-učenik podrazumijevalo se različite konstrukte, stoga se u ovom radu željelo dati pregled istraživanja pojedinih komponenti interakcije nastavnik-učenik. U radu se prikazuju različiti aspekti interakcije nastavnik-učenik (poput komunikacije, metoda poučavanja, rukovođenja razrednim procesima, socio-emocionalnog odnosa, stila poučavanja i slično), teorije na kojima se temelje (npr. Model interakcije nastavnik-učenik, Teorija samodeterminacije, Teorija iskustvenog učenja, Model stilova učenja i poučavanja Feldera i Silvermanove), načini mjerenja, te neki mjerni instrumenti (poput Flandersove analize interakcije, Inventara stila rukovođenja, Upitnika nastavničke interakcije). U radu se iznose neke smjernice za buduća istraživanja koja bi trebala ispitati međuodnose različitih komponenti razredne interakcije, medijacijsku ulogu karakteristika učenika, te njihove kompleksne odnose s ishodima učenja.

Ključne riječi
komponente interakcije nastavnik-učenik; komunikacija; metode poučavanja; stil rukovođenja; socijalno-emocionalni odnos; stil poučavanja

Hrčak ID: 74207

URI
https://hrcak.srce.hr/74207

Posjeta: 12.217 *