hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije

Iris Marušić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4837-790X ; Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja Institut za društvena istraživanja, Zagreb
Ivana Jugović ; Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja Institut za društvena istraživanja, Zagreb
Tea Pavin Ivanec ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (284 KB) str. 299-318 preuzimanja: 1.219* citiraj
APA 6th Edition
Marušić, I., Jugović, I. i Pavin Ivanec, T. (2011). Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije. Psihologijske teme, 20 (2), 299-318. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/74208
MLA 8th Edition
Marušić, Iris, et al. "Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije." Psihologijske teme, vol. 20, br. 2, 2011, str. 299-318. https://hrcak.srce.hr/74208. Citirano 29.09.2021.
Chicago 17th Edition
Marušić, Iris, Ivana Jugović i Tea Pavin Ivanec. "Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije." Psihologijske teme 20, br. 2 (2011): 299-318. https://hrcak.srce.hr/74208
Harvard
Marušić, I., Jugović, I., i Pavin Ivanec, T. (2011). 'Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije', Psihologijske teme, 20(2), str. 299-318. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/74208 (Datum pristupa: 29.09.2021.)
Vancouver
Marušić I, Jugović I, Pavin Ivanec T. Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije. Psihologijske teme [Internet]. 2011 [pristupljeno 29.09.2021.];20(2):299-318. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/74208
IEEE
I. Marušić, I. Jugović i T. Pavin Ivanec, "Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije", Psihologijske teme, vol.20, br. 2, str. 299-318, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/74208. [Citirano: 29.09.2021.]

Sažetak

Spoznaje su o motivaciji za učiteljsku profesiju dobivene na malom broju istraživanja, kojima najčešće nedostaje jasni teorijsko-konceptualni i analitički okvir koji bi bio utemeljen na recentnim teorijama motivacije i odabira karijere. Svrha je ovoga istraživanja bila provjeriti može li se model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006), temeljen na motivacijskoj teoriji očekivanja i vrijednosti (Eccles, 2005), generalizirati na hrvatski obrazovni kontekst. Cilj je također bio validirati Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije razvijen na australskom uzorku.

U istraživanju je sudjelovalo 188 studenata učiteljskih studija zagrebačkoga i riječkoga sveučilišta na kojima je primijenjen Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije. Faktorska je struktura hrvatske verzije dobro replicirala originalnu s obzirom na brojnost faktora i izrazite razlike između hrvatskoga i australskoga obrazovnog konteksta te načina obrazovanja učitelja i njihova socijalnog statusa. Dobiveni rezultati govore u prilog konstruktnoj valjanosti Upitnika i primjenjivosti modela odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) za objašnjenje odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Naše su studente učiteljskoga studija za ovo zanimanje najviše motivirali rad s djecom, mogućnost društvenoga doprinosa i procjena vlastitih sposobnosti za poučavanje, a u manjoj mjeri osobne vrijednosti poput sigurnosti zaposlenja i vremena za obitelj.

Ključne riječi
teorija očekivanja i vrijednosti; odabir učiteljske profesije; motivacija; validacija upitnika

Hrčak ID: 74208

URI
https://hrcak.srce.hr/74208

Posjeta: 2.313 *