hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Strategije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: Doprinosi osobina ličnosti, kognitivnih procjena i ispitnih emocija

Irena Burić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9182-968X ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Izabela Sorić ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Zvjezdan Penezić ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (259 KB) str. 277-298 preuzimanja: 2.181* citiraj
APA 6th Edition
Burić, I., Sorić, I. i Penezić, Z. (2011). Strategije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: Doprinosi osobina ličnosti, kognitivnih procjena i ispitnih emocija. Psihologijske teme, 20 (2), 277-298. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/74209
MLA 8th Edition
Burić, Irena, et al. "Strategije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: Doprinosi osobina ličnosti, kognitivnih procjena i ispitnih emocija." Psihologijske teme, vol. 20, br. 2, 2011, str. 277-298. https://hrcak.srce.hr/74209. Citirano 26.09.2021.
Chicago 17th Edition
Burić, Irena, Izabela Sorić i Zvjezdan Penezić. "Strategije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: Doprinosi osobina ličnosti, kognitivnih procjena i ispitnih emocija." Psihologijske teme 20, br. 2 (2011): 277-298. https://hrcak.srce.hr/74209
Harvard
Burić, I., Sorić, I., i Penezić, Z. (2011). 'Strategije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: Doprinosi osobina ličnosti, kognitivnih procjena i ispitnih emocija', Psihologijske teme, 20(2), str. 277-298. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/74209 (Datum pristupa: 26.09.2021.)
Vancouver
Burić I, Sorić I, Penezić Z. Strategije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: Doprinosi osobina ličnosti, kognitivnih procjena i ispitnih emocija. Psihologijske teme [Internet]. 2011 [pristupljeno 26.09.2021.];20(2):277-298. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/74209
IEEE
I. Burić, I. Sorić i Z. Penezić, "Strategije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: Doprinosi osobina ličnosti, kognitivnih procjena i ispitnih emocija", Psihologijske teme, vol.20, br. 2, str. 277-298, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/74209. [Citirano: 26.09.2021.]

Sažetak

Kognitivne procjene studenata o relativnoj važnosti nekoga ispita te sposobnostima i vještinama potrebnim za uspješno nošenje s ispitnom situacijom, koje proizlaze iz osobnih uvjerenja i osobina ličnosti, stvaraju priliku za nastanak emocija i njihovu regulaciju. Emocionalna se regulacija u ispitnim situacijama odvija usmjeravanjem na samo svladavanje ispitnoga zadatka ili usmjeravanjem na doživljene emocije. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati zasebne doprinose osobina ličnosti, kognitivnih procjena te doživljenih emocija u objašnjenju dvaju načina emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: usmjeravanjem na emocije i usmjeravanjem na zadatak. U istraživanju je sudjelovalo 295 studenata Sveučilišta u Zadru, prosječne dobi od 21 godinu. Provedbom je hijerarhijskih regresijskih analiza utvrđeno da studenti ženskoga spola, oni s većim razinama optimizma, s većim stupnjem percipirane kontrole nad odvijanjem ispitne situacije, većom efikasnošću nošenja s eventualnim problemima i većim razinama ispitne anksioznosti, više koriste strategije usmjeravanja na zadatak kako bi regulirali svoje emocije u ispitnim situacijama. Manji stupanj usklađenosti vlastitih ciljeva s načinom odvijanja ispitne situacije te manje razine percipirane efikasnosti prilikom nošenja s eventualnim problemima, uz veće razine ispitne anksioznosti, prediktivni su za korištenje maštanja kao strategije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama. I na kraju, manji stupanj usklađenosti vlastitih ciljeva s odvijanjem ispitne situacije i vlastite efikasnosti nošenja s eventualnim problemima, ali uz percepciju veće kontrole nad ispitnom situacijom, te veće razine ispitne anksioznosti, bili su prediktivne za samookrivljavanje kao strategiju emocionalne regulacije.

Ključne riječi
emocionalna regulacija u ispitnim situacijama; osobine ličnosti; kognitivne procjene; ispitne emocije

Hrčak ID: 74209

URI
https://hrcak.srce.hr/74209

Posjeta: 3.498 *