Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Kemija u popularnoj kulturi: mediji, glazba i programi za laičku javnost

B. Jergović ; Hrvatski radio i Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 102 Kb

str. 595-602

preuzimanja: 637

citiraj


Sažetak

Istraživanje medijskih priloga o kemiji u Međunarodnoj godini kemije, od 1. siječnja do 31. kolovoza 2011. godine, provedeno na pet hrvatskih dnevnih listova (Vjesnik, Večernji list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija i Novi list) i britanskom dnevniku The Guardian (oblika tzv. broadsheet) pokazuje velike razlike u medijskom tretmanu kemije. Frekvencija i raznolikost pristupa i načina, prije svega primjena konvergencije medija, tj. više medija istodobno u prezentaciji kemije u Guardianu neusporediva je s nevjerojatno malo članaka u našim dnevnim novinama. Na pronađenim primjerima diskutira se o vrijednostima vijesti za znanost u medijima, ali se ukazuje i na širu perspektivu za znanost u javnosti - na komunikaciju u popularnoj kulturi općenito, i to na primjeru popularne glazbe, kao i u aktivnostima kojima istraživači i istraživačke institucije nastoje doći u javnost. Ukazuje se na potpun nedostatak evaluacije postojećih programa susreta istraživača i građana i sugerira se potreba za promicanjem znanosti na različitim razinama.

Ključne riječi

Kemija; imidž; konvergencija medija; programi za javnost

Hrčak ID:

74686

URI

https://hrcak.srce.hr/74686

Datum izdavanja:

8.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.704 *