hrcak mascot   Srce   HID

Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, Vol.49 No.2 (190) Prosinac 2011.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.49.2.3

Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina

Renata Miljević - Riđički   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1217-4687 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Tea Pahić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek Čakovec
Vlasta Vizek Vidović ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 165-184 preuzimanja: 2.090* citiraj
APA 6th Edition
Miljević - Riđički, R., Pahić, T. i Vizek Vidović, V. (2011). Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina. Sociologija i prostor, 49 (2 (190)), 165-184. https://doi.org/10.5673/sip.49.2.3
MLA 8th Edition
Miljević - Riđički, Renata, et al. "Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina." Sociologija i prostor, vol. 49, br. 2 (190), 2011, str. 165-184. https://doi.org/10.5673/sip.49.2.3. Citirano 26.09.2018.
Chicago 17th Edition
Miljević - Riđički, Renata, Tea Pahić i Vlasta Vizek Vidović. "Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina." Sociologija i prostor 49, br. 2 (190) (2011): 165-184. https://doi.org/10.5673/sip.49.2.3
Harvard
Miljević - Riđički, R., Pahić, T., i Vizek Vidović, V. (2011). 'Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina', Sociologija i prostor, 49(2 (190)), str. 165-184. doi: https://doi.org/10.5673/sip.49.2.3
Vancouver
Miljević - Riđički R, Pahić T, Vizek Vidović V. Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina. Sociologija i prostor [Internet]. 15.12.2011. [pristupljeno 26.09.2018.];49(2 (190)):165-184. doi: https://doi.org/10.5673/sip.49.2.3
IEEE
R. Miljević - Riđički, T. Pahić i V. Vizek Vidović, "Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina", Sociologija i prostor, vol.49, br. 2 (190), str. 165-184, prosinac 2011. [Online]. doi: https://doi.org/10.5673/sip.49.2.3

Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlikuju li se roditeljske procjene suradnje i zadovoljstva vlastitom uključenosti u život škole iz urbano/ruralne perspektive. Rad je dio većeg, međunarodnog istraživanja koji se bavi participacijom roditelja u životu škole. Uzorak se sastoji od 1052 roditelja djece od drugog do osmog razreda iz 30 osnovnih škola u Hrvatskoj. 16 škola nalazi se u urbanim, a 14 škola u ruralnim područjima. 562 ili 53,4% roditelja je iz urbanih sredina, a 490 ili 46,6% roditelja je iz ruralnih sredina.
Rezultati pokazuju da roditelji općenito nastavu i izvannastavne aktivnosti procjenjuju isključivo zaduženjem škole, što ukazuje na tradicionalan pristup suradnji roditelja i škole. Međutim, odgoj djeteta i njegovo zadovoljstvo školom vide kao zajedničku
odgovornost škole i roditelja, što ukazuje na mogućnost razvoja partnerskog odnosa škole i roditelja. Roditelji uglavnom vide vlastiti nedostatak vremena kao najznačajniju prepreku suradnji škole i roditelja, međutim, taj nedostatak značajno više naglašavaju roditelji urbanih sredina. Roditelji ruralnih područja općenito su
zadovoljniji različitim načinima sudjelovanja u životu škole. Urbano/ruralne razlike roditeljskih procjena u većini potvrđuju polaznu pretpostavku o većoj povezanosti roditelja i škole u ruralnim područjima, kao i općenito veće zadovoljstvo komunikacijom i utjecajem na školu kod roditelja ruralnih područja.

Ključne riječi
suradnja roditelja i škole; urbana i ruralna područja; tradicionalni pristup; partnerski pristup

Hrčak ID: 74919

URI
https://hrcak.srce.hr/74919

[engleski]

Posjeta: 3.439 *