hrcak mascot   Srce   HID

Ljetopis socijalnog rada, Vol.18 No.3 Prosinac 2011.

Pregledni rad

TEORIJSKA PITANJA I METODOLOŠKI IZAZOVI U ISTRAŽIVANJIMA RAZVOJA DJEČJIH ETNIČKIH PREDRASUDA

Jasmina Tomašić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (341 KB) str. 601-633 preuzimanja: 1.012* citiraj
APA 6th Edition
Tomašić, J. (2011). TEORIJSKA PITANJA I METODOLOŠKI IZAZOVI U ISTRAŽIVANJIMA RAZVOJA DJEČJIH ETNIČKIH PREDRASUDA. Ljetopis socijalnog rada, 18 (3), 601-633. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/75438
MLA 8th Edition
Tomašić, Jasmina. "TEORIJSKA PITANJA I METODOLOŠKI IZAZOVI U ISTRAŽIVANJIMA RAZVOJA DJEČJIH ETNIČKIH PREDRASUDA." Ljetopis socijalnog rada, vol. 18, br. 3, 2011, str. 601-633. https://hrcak.srce.hr/75438. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Tomašić, Jasmina. "TEORIJSKA PITANJA I METODOLOŠKI IZAZOVI U ISTRAŽIVANJIMA RAZVOJA DJEČJIH ETNIČKIH PREDRASUDA." Ljetopis socijalnog rada 18, br. 3 (2011): 601-633. https://hrcak.srce.hr/75438
Harvard
Tomašić, J. (2011). 'TEORIJSKA PITANJA I METODOLOŠKI IZAZOVI U ISTRAŽIVANJIMA RAZVOJA DJEČJIH ETNIČKIH PREDRASUDA', Ljetopis socijalnog rada, 18(3), str. 601-633. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/75438 (Datum pristupa: 24.09.2018.)
Vancouver
Tomašić J. TEORIJSKA PITANJA I METODOLOŠKI IZAZOVI U ISTRAŽIVANJIMA RAZVOJA DJEČJIH ETNIČKIH PREDRASUDA. Ljetopis socijalnog rada [Internet]. 28.12.2011. [pristupljeno 24.09.2018.];18(3):601-633. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/75438
IEEE
J. Tomašić, "TEORIJSKA PITANJA I METODOLOŠKI IZAZOVI U ISTRAŽIVANJIMA RAZVOJA DJEČJIH ETNIČKIH PREDRASUDA", Ljetopis socijalnog rada, vol.18, br. 3, str. 601-633, prosinac 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/75438. [Citirano: 24.09.2018.]

Sažetak
Cilj rada bio je dati pregled istraživanja i teorija razvoja etničkih i nacionalnih predrasuda u dječjoj dobi. Poseban naglasak stavljen je na povijesni pregled metodologije istraživanja predrasuda kod djece, pregled metodoloških pitanja kao i nedostatke korištene metodologije. S napretkom i promjenama u korištenoj metodologiji došlo je i do promjena u spoznajama o dječjim predrasudama. Iako postoji velik broj modela i teorija koje imaju namjeru objasniti predrasude u dječjoj dobi, kao dvije najčešće citirane ističu se sociokognitivna teorija razvoja predrasuda (Aboud, 1988.) i razvojna teorija socijalnoga identiteta (Nesdale, 1999., 2004.). Za razliku od Aboudičine teorije koja na razvoj predrasuda gleda prvenstveno iz okvira kognitivnog razvoja djeteta, razvojna teorija socijalnog identiteta (Nesdale, 2004.) u prvi plan stavlja poistovjećivanje djeteta s vlastitom socijalnom grupom, odnosno, motivacijske faktore u podlozi predrasuda. Ono u čemu se obje teorije slažu jest to da pojava predrasuda nije adaptabilna, neizbježna i normalna pojava (Aboud i Amato, 2001.).
S obzirom na rezultate istraživanja koji nisu potvrdili univerzalan razvoj predrasuda u različitim društveno-političkim kontekstima, kao i neadekvatnost objašnjenja nastanka predrasuda u djece isključivo kognitivnim ili socio-motivacijskim faktorima, dolazi do razvoja modela i teorija koje uz individualne i razvojne čimbenike pri pojašnjenju nastanka predrasuda uzimaju u obzir i širi društveni kontekst u koji je dijete uronjeno (npr. integrativna razvojno-kontekstualna teorija, Teichman i Bar-Tal, 2005.; društveno-socijalno-kognitivno-motivacijska teorija, Barrett, 2007.). Nakon pregleda osnovnih teorijskih pretpostavki navedenih teorija i rezultata provedenih istraživanja, na kraju rada daje se osvrt na postojeće pristupe redukcije predrasuda u dječjoj dobi.

Ključne riječi
predrasude; dječje predrasude; razvojna teorija socijalnoga identiteta; sociokognitivna teorija predrasuda

Hrčak ID: 75438

URI
https://hrcak.srce.hr/75438

Posjeta: 1.430 *