Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Primjena stateškog upravljanja u malim hrvatskim poduzećima

Sanda Rašić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Dražen Ćurić ; Velinac, d.o.o.


Puni tekst: hrvatski pdf 220 Kb

str. 33-56

preuzimanja: 1.823

citiraj


Sažetak

U radu su analizirane značajke strateškog upravljanja malim poduzećima važne za njihov razvoj i izgradnju konkurentske prednosti te ostvarenju poslovne izvrsnosti. Rad se temelji na empirijskom istraživanju provedenom među malim poduzećima u svim granama privrede od ožujka do svibnja 2009. godine. Podaci su obrađeni uz pomoć SPSS statističkog programa 13.0. Rezultati istraživanja pokazuju da najveći udio malih poduzeća ima strategiju, makar ih tek nešto više od trećine temelji strategiju na detaljnoj strateškoj analizi. Mala poduzeća koja temelje strategiju na strateškoj analizi ostvaruju veću konkurentnost (mjerenu produktivnošću i profitabilnošću) u odnosu na poduzeća koja ne provode stratešku analizu. Gotovo dvije trećine malih poduzeća usmjereno je konkurentskoj strategiji diferencijacije, dok su ostala poduzeća usmjerena strategiji niskih troškova, što je očekivano s obzirom na teškoće u iskorištenju ekonomije obujma. Prema rezultatima istraživanja, poduzeća sa strategijom diferencijacije ostvaruju veću konkurentnost u odnosu na poduzeća usmjerena niskim troškovima. Također, analizirana poduzeća, najčešće primjenjuju strategiju rasta. Među različitim resursima,znanjima i sposobnostima koji utječu na konkurentnost, najveći utjecaj na stvaranje konkurentske prednosti dodijeljen je ljudskom resursu, znanjima i sposobnostima. U radu su analizirane najčešće snage i slabosti te prilike i prijetnje malih poduzeća.

Ključne riječi

strateško upravljanje; strategija; mala poduzeća; Hrvatska

Hrčak ID:

75452

URI

https://hrcak.srce.hr/75452

Datum izdavanja:

1.6.2011.

Posjeta: 3.110 *