Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5613/rzs.41.3.2

Prodaja globalnog Seula: natjecateljska urbana politika i simbolička rekonstrukcija gradova

Blaž Križnik ; University of Seoul, Department of Architecture, South Korea


Puni tekst: engleski pdf 650 Kb

str. 291-313

preuzimanja: 2.357

citiraj


Sažetak

Članak se fokusira na proces simboličke rekonstrukcije gradova, gdje se postojeću sliku, odnosno značenje mjesta, namjerno mijenja s ciljem privlačenja novih investicija, događaja ili turista u određeni grad. Proces simboličke rekonstrukcije pokušava se postaviti u kontekst rastućeg natjecanja između gradova. Simbolička rekonstrukcija također utječe na razvoj turizma u gradovima osiguravajući jednostavan marketing i potrošnju slike i značenja mjestâ. Primjer obnove Cheonggyecheona u Seulu pomaže razumijevanju odnosa i utjecaja između simboličke rekonstrukcije gradova i natjecateljske urbane politike, urbane obnove i marketinga grada. Promatrajući lokalne posljedice može se zaključiti da, dok su obnova Cheonggyecheona i simbolička rekonstrukcija grada koja je iz nje proizišla pomogle da Cheonggyecheon postane glavna turistička atrakcija i ikona globalnoga Seula, ujedno su dovele do propadanja lokalnih mjesta i kultura. Takvi rezultati urbane obnove u suprotnosti su sa strateškim ciljevima urbane politike i mogu na kraju prevladati nad prednostima koje obnova Cheonggyecheona donosi za razvoj turizma i svakidašnji život u Seulu.

Ključne riječi

Cheonggyecheon; marketing grada; Seoul; simbolička rekonstrukcija; urbana obnova; urbana politika; razvoj turizma

Hrčak ID:

75527

URI

https://hrcak.srce.hr/75527

Datum izdavanja:

31.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.933 *