hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.5559/di.20.4.04

O KONCEPTU PODUZETNIČKOGA SVEUČILIŠTA: IMA LI ALTERNATIVE?

Marina DABIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8374-9719 ; Ekonomski fakultet, Zagreb
Jadranka ŠVARC ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (236 KB) str. 991-1013 preuzimanja: 759* citiraj
APA 6th Edition
DABIĆ, M. i ŠVARC, J. (2011). O KONCEPTU PODUZETNIČKOGA SVEUČILIŠTA: IMA LI ALTERNATIVE?. Društvena istraživanja, 20 (4 (114)), 991-1013. https://doi.org/10.5559/di.20.4.04
MLA 8th Edition
DABIĆ, Marina i Jadranka ŠVARC. "O KONCEPTU PODUZETNIČKOGA SVEUČILIŠTA: IMA LI ALTERNATIVE?." Društvena istraživanja, vol. 20, br. 4 (114), 2011, str. 991-1013. https://doi.org/10.5559/di.20.4.04. Citirano 15.09.2019.
Chicago 17th Edition
DABIĆ, Marina i Jadranka ŠVARC. "O KONCEPTU PODUZETNIČKOGA SVEUČILIŠTA: IMA LI ALTERNATIVE?." Društvena istraživanja 20, br. 4 (114) (2011): 991-1013. https://doi.org/10.5559/di.20.4.04
Harvard
DABIĆ, M., i ŠVARC, J. (2011). 'O KONCEPTU PODUZETNIČKOGA SVEUČILIŠTA: IMA LI ALTERNATIVE?', Društvena istraživanja, 20(4 (114)), str. 991-1013. https://doi.org/10.5559/di.20.4.04
Vancouver
DABIĆ M, ŠVARC J. O KONCEPTU PODUZETNIČKOGA SVEUČILIŠTA: IMA LI ALTERNATIVE?. Društvena istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 15.09.2019.];20(4 (114)):991-1013. https://doi.org/10.5559/di.20.4.04
IEEE
M. DABIĆ i J. ŠVARC, "O KONCEPTU PODUZETNIČKOGA SVEUČILIŠTA: IMA LI ALTERNATIVE?", Društvena istraživanja, vol.20, br. 4 (114), str. 991-1013, 2011. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.20.4.04

Sažetak
Kriza sveučilišta iz 1970-ih godina, potaknuta smanjenjem proračunskih
sredstava, doživljava danas u sklopu globalne financijske
krize svoju reprizu. Iako se doprinos sveučilišta gospodarskom
razvoju preko standardnih funkcija znanstvenih istraživanja
i obrazovanja smatra neupitnim, upitno je jesu li ove funkcije, u
uvjetima ekonomija znanja, dostatne sveučilištu kako bi zadržalo
do sada vodeći položaj proizvođača znanja i intelektualnoga
kapitala. To otvara vrata novim modelima sveučilišta, među
kojima dominira poduzetničko sveučilište i njegova recentna
inačica – treća generacija sveučilišta. Oba modela naglašavaju
važnost doprinosa sveučilišta gospodarskom razvoju i izloženost
sveučilišta globalnoj kompeticiji. U tom kontekstu, rad analizira
koncept poduzetničkoga sveučilišta, povijesni kontekst nastanka
te teorijsko-analitičke okvire koji su doveli do promjene u
paradigmi sveučilišnih istraživanja i transformacije iz tradicionalnoga
sveučilišta u poduzetničko. Rad također objašnjava
djelatnosti poduzetničkoga sveučilišta te daje i osvrt na položaj
poduzetničkoga sveučilišta u Hrvatskoj. Zaključuje da su sva
sveučilišta, pa i ona u inovacijski manje razvijenim zemljama kao
što je Hrvatska, izložena globalizaciji i internacionalizaciji, što ih
neminovno sili na promjene. Stoga je malo vjerojatno da će
sadašnji način funkcioniranja sveučilišta pod okriljem države, a
bez suradnje s gospodarstvom, biti održiv na dulji rok.

Ključne riječi
poduzetničko sveučilište; treća generacija sveučilišta; povijesni razvoj; promjena paradigme; teorijski okviri; Hrvatska

Hrčak ID: 75847

URI
https://hrcak.srce.hr/75847

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.554 *