Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

KONKURENTNOST HOTELSKE INDUSTRIJE HRVATSKE

Sanja Čižmar ; Horwath Consulting Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 9.566 Kb

str. 150-181

preuzimanja: 1.464

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 9.566 Kb

str. 150-181

preuzimanja: 543

citiraj


Sažetak

lako je Hrvatska u jugoistočnoj Europi vodeća turistička zemija, hotelijerstvo - kao osnova turistčke industrije i pokretač razvoja cijelog niza međuzavisnih djelatnosti, izloženo je brojnim
ekstemim i internim izazovima. Fokus je ovog rada na analizi razvojnog uzorka hotelijerstva u Hrvatskoj u tranzicijskom i posttranzicijskom razdoblju. Pritom se polazi od teze da su intenzivne
tranzicijske promjene kroz koje je hotelijerstvo tijekom 1990-tih godina u Hrvatskoj prolazilo, dovele ovu djelatnost ponovno u prvu fazu životnog ciklusa - fazu uvođenja na tržište, obilježenu snažnim
rastom ulaganja te tržisnih i poslovnih pokazatelja poslovanja. Uspjeh u povećanju stupnja konkurentnosti hotelijerstva Hrvatske na medunarodnom tržištu povezan je prije svega s intenziviranjem razvoja inovacija u hotelskom proizvodu i podizanjem kvalitete ljudskih resursa u upravljanju i poslovanju hotela. Ovo su ujedno osnovni faktori uspjeha za primjenu strategija visoke vrijednosti odnosno strategija fokusiranja, koje u hotelijerstvu u Hrvatskoj u idućem razdoblju trebaju zamijeniti dosadašnje prevladavajuće strategije niskog troška. Osnovna svrha i cilj ovog zaokreta u primjeni poslovnih strategija hoteljerstva u Hrvatskoj je podizanje stupnja konkurentnosti na međunarodnom tržištu.

Ključne riječi

hotelijerstvo; Hrvatska; razvoj; konkurentnost; poslovna uspješnost; ulaganja

Hrčak ID:

76326

URI

https://hrcak.srce.hr/76326

Datum izdavanja:

1.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.651 *