Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

KOMUNIKACIJA U PROCESU MENADŽMENTA

Neven Garača ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Željka Kadlec orcid id orcid.org/0000-0001-7484-4933


Puni tekst: hrvatski pdf 371 Kb

str. 118-125

preuzimanja: 23.106

citiraj


Sažetak

Komunikacija je proces dijeljenja informacija i može se reći da bez nje menadžment ne postoji. On predstavlja vitalan dio svih funkcija menadžmenta – planiranja, organiziranja, brige o ljudskim resursima, vođenja i kontrolinga. Nedovoljna komunikacija, pretjerana umreženost, globalizacija, razvoj visoko sofisticirane tehnologije, internet i turbulentno okruženje donose dobar i loš menadžment. To pokazuje kvantitetu i kvalitetu cjelokupnog procesa. Suvremeni menadžer kroz najvažniju aktivnost u gospodarstvu usmjerava, koordinira, razvija suradnju, timski rad, partnerstvo sa zaposlenima radi ostvarenja cilja na određenom zadatku. Postignuće i rezultat pokazuju uspješnost i potpunost menadžmenta. U svakoj organizaciji postoji određena organizacijska piramida koja se sastoji od tri dominirajuće razine: menadžment prve razine,menadžment srednje razine i menadžment najviše razine. Komunikacija se odražava kroz prijenos informacija od pošiljatelja ka primatelju, a nužna je za interno funkcioniranje jer integrira upravljačke funkcije. Komunikacija je opažanje, očekivanje i postavljanje zahtjeva. Komunikacijske vještine jedne su od osnovnih vještina menadžera. Eksterna komunikacija predstavlja kontakt menadžera s djelatnicima, poslovnim partnerima, potrošačima, dobavljačima te širom društvenom zajednicom. S druge strane interna menadžerska komunikacija je zbir raznih komunikativnih procesa. Interakcija se u menadžmentu odvija kroz situacijski i jezični plan. Razne prepreke i prekidi mogu dovesti do smanjenja komunikacije i u većini slučajeva savršena komunikacija je nedostižna. Pretjerana umreženost ima dvojako značenje, npr. tehnološka umreženost i umreženost ljudi svakako utječu na komunikaciju u procesu menadžmeta. Jedino se kroz sustav upravljanja s ljudskim resursima može kontrolirati komunikacijski proces i oblikovati ga. Dobre tehnike organizacijskog ponašanja donijeti će menadžeru uspjeh u poslovanju i upravljanju. Uspješno izvršavanje funkcija menadžmenta rezultat je uspješne komunikacije

Ključne riječi

menadžment; komunikacija; ljudski resursi; interakcija

Hrčak ID:

76463

URI

https://hrcak.srce.hr/76463

Datum izdavanja:

21.12.2011.

Posjeta: 32.877 *