hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

INTEGRACIJSKE MOGUĆNOSTI SLIKOVNICE U NASTAVI MATERINSKOGA JEZIKA

Marinko Lazzarich ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za Učiteljski studij, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (314 KB) str. 61-81 preuzimanja: 1.802* citiraj
APA 6th Edition
Lazzarich, M. (2011). INTEGRACIJSKE MOGUĆNOSTI SLIKOVNICE U NASTAVI MATERINSKOGA JEZIKA. Život i škola, LVII (26), 61-81. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/77323
MLA 8th Edition
Lazzarich, Marinko. "INTEGRACIJSKE MOGUĆNOSTI SLIKOVNICE U NASTAVI MATERINSKOGA JEZIKA." Život i škola, vol. LVII, br. 26, 2011, str. 61-81. https://hrcak.srce.hr/77323. Citirano 16.04.2021.
Chicago 17th Edition
Lazzarich, Marinko. "INTEGRACIJSKE MOGUĆNOSTI SLIKOVNICE U NASTAVI MATERINSKOGA JEZIKA." Život i škola LVII, br. 26 (2011): 61-81. https://hrcak.srce.hr/77323
Harvard
Lazzarich, M. (2011). 'INTEGRACIJSKE MOGUĆNOSTI SLIKOVNICE U NASTAVI MATERINSKOGA JEZIKA', Život i škola, LVII(26), str. 61-81. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/77323 (Datum pristupa: 16.04.2021.)
Vancouver
Lazzarich M. INTEGRACIJSKE MOGUĆNOSTI SLIKOVNICE U NASTAVI MATERINSKOGA JEZIKA. Život i škola [Internet]. 2011 [pristupljeno 16.04.2021.];LVII(26):61-81. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/77323
IEEE
M. Lazzarich, "INTEGRACIJSKE MOGUĆNOSTI SLIKOVNICE U NASTAVI MATERINSKOGA JEZIKA", Život i škola, vol.LVII, br. 26, str. 61-81, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/77323. [Citirano: 16.04.2021.]

Sažetak
Riječka spisateljica Ljubica Kolarić-Dumić ponudila je u svojoj slikovnici Ja se
mraka ne bojim osebujan pokušaj prevladavanja straha i nemoći. Potaknut primjerenim
estetskim dosegom i humanom porukom netipične stihovane uspavanke, autor teksta
propituje mogućnost njezine uporabe u nastavi početnoga čitanja i pisanja u nižim razredima
osnovne škole, posebice u okviru interpretativnoga sustava lektire. Uz predstavljanje
stvaralaštva Ljubice Kolarić-Dumić, u teorijskom se dijelu raspravlja o problemu čitanja i
literarnoj komunikaciji u nastavi, a u empirijskom su dijelu prikazane konceptualne osnove
istraživanja učeničke recepcije slikovnice Ja se mraka ne bojim. Istraživanje je provedeno u
sedam županija – 9 gradskih i 7 prigradskih osnovnih škola, na uzorku od 986 učenika
razredne nastave. Dobiveni rezultati pokazuju kako priča djeluje poticajno i daju smjernice za
prevladavanje neugodnih iskustava. Slikovnica poetskoga tipa Ljubice Kolarić-Dumić nadaje
se kao poticajan lingvometodički predložak ne samo u funkciji razvoja rane pismenosti već i
estetskoga sazrijevanja malih čitatelja.

Ključne riječi
slikovnica; komunikacijske kompetencije; Ljubica Kolarić-Dumić; literarna komunikacija; korelacijsko-integracijski pristup

Hrčak ID: 77323

URI
https://hrcak.srce.hr/77323

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.591 *