hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Strategijski razvoj i utjecaj prometa na prijevoznu potražnju u Varaždinskoj županiji

Igor Franolić ; Lukom, Ludbreg
Marin Dugina ; Srednja škola »Ivan Seljanec«, Križevci
Petar Feletar ; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 138-152 preuzimanja: 504* citiraj
APA 6th Edition
Franolić, I., Dugina, M. i Feletar, P. (2010). Strategijski razvoj i utjecaj prometa na prijevoznu potražnju u Varaždinskoj županiji. Podravina, 9 (17), 138-152. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/77734
MLA 8th Edition
Franolić, Igor, et al. "Strategijski razvoj i utjecaj prometa na prijevoznu potražnju u Varaždinskoj županiji." Podravina, vol. 9, br. 17, 2010, str. 138-152. https://hrcak.srce.hr/77734. Citirano 16.10.2019.
Chicago 17th Edition
Franolić, Igor, Marin Dugina i Petar Feletar. "Strategijski razvoj i utjecaj prometa na prijevoznu potražnju u Varaždinskoj županiji." Podravina 9, br. 17 (2010): 138-152. https://hrcak.srce.hr/77734
Harvard
Franolić, I., Dugina, M., i Feletar, P. (2010). 'Strategijski razvoj i utjecaj prometa na prijevoznu potražnju u Varaždinskoj županiji', Podravina, 9(17), str. 138-152. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/77734 (Datum pristupa: 16.10.2019.)
Vancouver
Franolić I, Dugina M, Feletar P. Strategijski razvoj i utjecaj prometa na prijevoznu potražnju u Varaždinskoj županiji. Podravina [Internet]. 2010 [pristupljeno 16.10.2019.];9(17):138-152. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/77734
IEEE
I. Franolić, M. Dugina i P. Feletar, "Strategijski razvoj i utjecaj prometa na prijevoznu potražnju u Varaždinskoj županiji", Podravina, vol.9, br. 17, str. 138-152, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/77734. [Citirano: 16.10.2019.]

Sažetak
Strategijskim planiranjem prometa mogli bi nazvati sustavno, integralno i dugoročno sagledavanje aktivnosti radi ostvarivanja ciljeva društvene zajednice. Ujedno je to i usklađivanje društvenih interesa različitih entiteta, od gradskih, lokalnih do državnih razina. Polazna premisa u analizi prometne potražnje Varaždinske županije u dijelu strategijskog planiranja prometa jest gledanje na promet kao na složeni dinamički sustav s brojnim strukturnim obilježjima koja su promjenjiva i vremenski i prostorno. Prometna potražnja ili prometne potrebe ovise o brojnim strukturnim obilježjima prometa i društva.
Znanstveno utemeljenim spoznajama o najvažnijim fenomenima generiranja prijevozne potražnje u cestovnom putničkom linijskom prometu Varaždinske županije, kroz bolje upoznavanje karaktera djelovanja brojnih činitelja, od demografskih i prostornih preko gospodarskih i funkcionalnih do naseobnih i prometnih faktora, moguće je stvoriti autobusne linije kojima bi se autobusni kapaciteti u linijskom, posebice međumjesnom putničkom prometu, digli iznad razine ekonomske logike u kojoj se u Hrvatskoj trenutno nalaze.
Treba napomenuti da je zadnjih nekoliko godina mnogo učinjeno na izgradnji (autocesta) i modernizaciji cestovne mreže u Varaždinskoj regiji. Koncentracija stanovništva i gospodarsko-razvojne infrastrukture temelji se uglavnom u gradu Varaždinu. Većina središnjih naselja u općinama nema snagu nositelja razvitka svojeg područja. Javni prijevoz putnika tako postaje jedan od nezaobilaznih faktora bez kojega je teško zamisliti promet u skoroj budućnosti. On ima svoj dalekosežni društveno-gospodarski značaj jer svojom funkcijom povezivanja okolnih naselja s njihovim središtima kao i svih zajedno sa matičnim gradom.
Ponuda prijevoznih usluga na području Varaždinske županije bazirana je na uvođenju putničkih linija kompatibilnih s potrebama većine stanovništva. Razvoj prometne infrastrukture je preduvjet daljnjem razvoju Županije. Glavni pravci u Županiji opterećeni su tranzitnim teretnim prometom koji prolazi kroz naseljena mjesta i uzrokuje zagušenje prometa. Omogućiti preusmjeravanje prometa izgradnjom cesta magistralnog tipa i više je nego potrebno. Javni prijevoz putnika kao gospodarska grana ima značajnu ulogu u dnevnom premještaju stanovništva uzrokovanom potrebama odlaska na posao i u škole. Probleme izaziva racionalno iskorištenje prijevoznih kapaciteta u efikasnom podmirenju prijevoznih potreba.
Uz to rekonstrukcija Podravske magistrale kao i izgradnja ceste Varaždin-Krapina, te rekonstrukcija postojećih lokalnih cesta, Županiju bi učinila kompaktnom cjelinom u pogledu prometne infrastrukture i samim time prouzročila lakši razvoj gospodarstva u regiji.

Ključne riječi
Strategijsko planiranje prometa; optimiziranje cestovne mreže; prometna infrastruktura; prijevozna potražnja; Varaždinska županija

Hrčak ID: 77734

URI
https://hrcak.srce.hr/77734

[engleski]

Posjeta: 1.030 *