hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Attitudes of History Teachers in Regular Elementary Schools Towards Integrated Hearing Impaired Pupils and Pupils With Speech and Language Disorders in Communication and Specific Difficulties in Studying

Adinda Dulčić ; Poliklinika SUVAG
Koraljka Bakota ; Poliklinika SUVAG

Puni tekst: hrvatski, pdf (129 KB) str. 31-50 preuzimanja: 1.778* citiraj
APA 6th Edition
Dulčić, A. i Bakota, K. (2008). Stavovi ucitelja povijesti redovnih osnovnih škola prema integriranim učenicima oštećena sluha i učenicima s poremećajima govorno - jezične komunikacije te specifičnim teškoćama u učenju. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 44 (2), 31-50. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/30715
MLA 8th Edition
Dulčić, Adinda i Koraljka Bakota. "Stavovi ucitelja povijesti redovnih osnovnih škola prema integriranim učenicima oštećena sluha i učenicima s poremećajima govorno - jezične komunikacije te specifičnim teškoćama u učenju." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 44, br. 2, 2008, str. 31-50. https://hrcak.srce.hr/30715. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Dulčić, Adinda i Koraljka Bakota. "Stavovi ucitelja povijesti redovnih osnovnih škola prema integriranim učenicima oštećena sluha i učenicima s poremećajima govorno - jezične komunikacije te specifičnim teškoćama u učenju." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 44, br. 2 (2008): 31-50. https://hrcak.srce.hr/30715
Harvard
Dulčić, A., i Bakota, K. (2008). 'Stavovi ucitelja povijesti redovnih osnovnih škola prema integriranim učenicima oštećena sluha i učenicima s poremećajima govorno - jezične komunikacije te specifičnim teškoćama u učenju', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 44(2), str. 31-50. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/30715 (Datum pristupa: 08.12.2019.)
Vancouver
Dulčić A, Bakota K. Stavovi ucitelja povijesti redovnih osnovnih škola prema integriranim učenicima oštećena sluha i učenicima s poremećajima govorno - jezične komunikacije te specifičnim teškoćama u učenju. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 08.12.2019.];44(2):31-50. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/30715
IEEE
A. Dulčić i K. Bakota, "Stavovi ucitelja povijesti redovnih osnovnih škola prema integriranim učenicima oštećena sluha i učenicima s poremećajima govorno - jezične komunikacije te specifičnim teškoćama u učenju", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.44, br. 2, str. 31-50, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/30715. [Citirano: 08.12.2019.]

Sažetak
In this paper we analyze the attitudes of history teachers in elementary schools of northwest Croatia towards the pupils with hearing and/or speech impairments and the pupils with speech and voice disorders in communication and specific difficulties in studying integrated into regular schools. Investigation includes 78 history teachers in some regular elementary schools of northwest region of the Republic of Croatia: City of Zagreb – West, Ivanić Grad - Zagreb county, Zaprešić – Zagreb county, Sisak. From the obtained results it is obvious that history teachers have the most favourable attitudes towards the process of integration, but they are les favourable towards the conditions of work and implementation of educational integration. The analysis of obtained results shows that history teachers have predominantly negative attitudes towards the conditions of teaching in which educational integration is carried out when a pupil with difficulties in development is in the class. The results of examination of history teachers’ attitudes are mostly uniform, i.e. there is no statistically significant difference. In northwest Croatia for some variables statistically significant difference is obtained in the sample of examinees inside the County of Zagreb.

Ključne riječi
History teachers’ attitudes; pupils with hearing and/or speech impairments; pupils with speech and voice disorders in communication and specific difficulties in studying; educational integration

Hrčak ID: 30715

URI
https://hrcak.srce.hr/30715

[hrvatski]

Posjeta: 2.725 *