Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21861/hgg.2011.73.02.07

Analiza dostupnosti Praga u Republici Češkoj od 1918. do 2020.

Tomáš Hudeček ; Department of Applied Geoinformatics and Cartography, Faculty of Science, Charles University in Prague, Prague, Czech Republic


Puni tekst: engleski pdf 561 Kb

str. 93-110

preuzimanja: 882

citiraj


Sažetak

Rad se bavi razvojem prometne dostupnosti u Češkoj Republici od osnutka Čehoslovačke do planiranog završetka glavnih cestovnih i željezničkih koridora 2020. Stotinu godina dovoljno je dugo razdoblje kako bi se moglo razumjeti geografske procese povezane s obrascima dostupnosti. Glavni je cilj rada digitalizacija prometnih mreža za svako međupopisno razdoblje (deset godina) i stvaranje modela dostupnosti s prosječnom brzinom, vremenom presjedanja, vremenom čekanja na stanicama itd. U radu se također nastoji dati precizan izračun dostupnosti Praga pomoću karata s izokronama te se primjenjuje metoda tematske kartografije – radijana anamorfoza – kao idealna metoda vizualizacije izokronih površina. Rezultati će pokazati točna razdoblja u kojima je cestovni transport brži od željezničkoga i obrnuto. Iako je istraživanje dostupnosti u ovom radu usmjereno na glavni grad Češke Republike, upotrijebljeni model može se primijeniti na bilo koje naselje u državi.

Ključne riječi

prometna dostupnost; transport; GIS; Prag; povijesni pregled

Hrčak ID:

79102

URI

https://hrcak.srce.hr/79102

Datum izdavanja:

1.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.867 *