Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Policija i mediji

Krunoslav Borovec ; Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 564 Kb

str. 64-84

preuzimanja: 3.365

citiraj


Sažetak

Javnost rada jedna je od temeljnih značajki djelovanja policije u državama s dugogodišnjom demokratskom tradicijom. Upravo iz tog razloga, a svjesni uloge i značenja odnosa s javnošću, i u ovom segmentu rada moramo planirati adekvatne promjene. Bez bitnih pomaka u kvaliteti komunikacije i promjeni stila komuniciranja policijskih službenika s građanima, nećemo moći ostvariti željene ciljeve u procesu transformacije, budući da u vremenu u kome živimo mediji dominantno utječu na kreiranje javnog mnijenja. Jedna od definicija odnosa s javnošću kaže da je to proces kojim se čovjek služi kako bi utjecao na javno mnijenje. Kako bi se utjecalo na javno mnijenje, tj. da bi se ljudi potaknuli da rade ono što se od njih traži, postoje tri osnovna načina: moć (sila, autoritet), zaštita (pomaganje u ugroženosti) i uvjeravanje (persuazija). Kada se s te strane promotre odnosi policije s javnošću jasno je da policija može koristiti prva dva načina, dok za treći treba pomoć medija. Stoga je jedan od osnovnih ciljeva policije stvaranje modela djelovanja u odnosima s javnošću koji će omogućiti znatno unapređenje suradnje i stvaranje partnerskih odnosa između medija i policije. Surađujući s medijima policija će prezentirati svoj rad onakvim kakav jest, demistificirati ga i učiniti bliskim i pristupačnim medijima i građanima. Razvijanjem kvalitetnog odnosa s javnošću također želi se otkloniti negativno naslje¬đe i posljedice djelovanja policije u autoritarnom režimu u prošlosti, te prikazati stvarne i konkretne pozitivne promjene iz života i rada policije kojima se dokazuje proces promjena.

Ključne riječi

javno mnijenje; policija; glasnogovornik; odos policije prema javnosti

Hrčak ID:

79320

URI

https://hrcak.srce.hr/79320

Datum izdavanja:

15.6.2009.

Posjeta: 4.729 *