hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke-radnice

Marijo Volarević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5986-2225 ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (155 KB) str. 223-236 preuzimanja: 1.137* citiraj
APA 6th Edition
Volarević, M. (2012). Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke-radnice. Obnovljeni Život, 67. (2.), 223-236. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/79583
MLA 8th Edition
Volarević, Marijo. "Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke-radnice." Obnovljeni Život, vol. 67., br. 2., 2012, str. 223-236. https://hrcak.srce.hr/79583. Citirano 07.03.2021.
Chicago 17th Edition
Volarević, Marijo. "Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke-radnice." Obnovljeni Život 67., br. 2. (2012): 223-236. https://hrcak.srce.hr/79583
Harvard
Volarević, M. (2012). 'Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke-radnice', Obnovljeni Život, 67.(2.), str. 223-236. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/79583 (Datum pristupa: 07.03.2021.)
Vancouver
Volarević M. Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke-radnice. Obnovljeni Život [Internet]. 2012 [pristupljeno 07.03.2021.];67.(2.):223-236. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/79583
IEEE
M. Volarević, "Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke-radnice", Obnovljeni Život, vol.67., br. 2., str. 223-236, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/79583. [Citirano: 07.03.2021.]

Sažetak
Članak se bavi pitanjem statusa žene majke-radnice u poslovnome svijetu. U prvome se dijelu opisuje aktualna pozicija žene i problemi s kojima se u poslovnome svijetu susreće žena radnica. U drugome dijelu, imajući u vidu današnju situaciju žene u poslovnome svijetu, autor predstavlja ženu kao izazov za čitavo društvo. Izazov u smislu potrebe zajedničke akcije vlade, poslodavaca, sindikata i strukovnih udruga, kako bi se otklonila realna diskriminacija žene na tržištu rada. U trećem dijelu rada prikazuju se katolički principi solidarnosti i supsidijarnosti kao moguća primjerena pomoć u stvaranju jednoga novog društva, »društva služenja«, koje bi bilo u suprotnosti s funkcionalnim društvom koje je plod industrijske revolucije, u kojem se profit stavlja ispred osobe. U četvrtome i posljednjem dijelu, predlaže se kulturološka promocija žene radnice preko »novoga feminizma« koji je predložio papa Ivan Pavao II. Autor analitičko-sintetičkom metodom zaključuje kako je važnost »novoga feminizma« i kulturološke promocije žene u činjenici da egalitarnost žene i muškarca nije otklonila realnu diskriminaciju žene. To ukazuje na činjenicu da diskriminacija žene u poslovnome svijetu nije samo pravno i ekonomsko pitanje, nego i kulturološko pitanje koje zahtijeva promjenu mentaliteta i stava prema ženi odnosno njezinim prirođenim sposobnostima. Stoga bi jedna od zadaća novoga feminizma bila kreiranje »dvoglasne kulture« u kojoj žena i muškarac stoje kao jednakopravni partneri koji u svojoj istovjetnosti, ali i različitosti žive uzajamni odnos kao dar koji ih istovremeno obogaćuje i čini odgovornima.

Ključne riječi
Žena majka-radnica; egalitarnost; solidarnost; supsidijarnost; društvo služenja; ženski genij; novi feminizam

Hrčak ID: 79583

URI
https://hrcak.srce.hr/79583

[engleski]

Posjeta: 2.964 *