Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kantova teorija odgoja u etičkoj perspektivi

Zeljko Senkovic orcid id orcid.org/0000-0001-6831-6130 ; Odsjek za filozofiju, filozofski fakultet sveučilišta josipa jurja strossmayera u Osijeku, Lorenza jägera 9, HR-31000 Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 2.103 Kb

str. 135-144

preuzimanja: 3.434

citiraj


Sažetak

Kantovu teoriju odgoja treba promišljati iz cjeline njegovih teorijskih uvida. U ovom članku usmjerili smo se na sagledavanje triju Kantovih maksima, zatim na njegovu koncepciju uma i na ideju o radikalnom zlu, koja bi uvelike mogla dovesti u pitanje smislenost nastojanja oko odgoja. Uz to, detaljno smo razradili i Kantov spis Uber Padagogik (O pedagogiji^, te nastojali obrazložiti da se tek odgojem može omogućiti realizacija svih načina pojavljivanja praktičkoga uma. Područje odgoja kod Kanta je raspodijeljeno u ove kategorije: discipliniranje, kultiviranje, postajanje mudrim i moraliziranje.

Ključne riječi

Kant; odgoj; maksima; moral; disciplina

Hrčak ID:

79796

URI

https://hrcak.srce.hr/79796

Datum izdavanja:

9.4.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.824 *