Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

PROJEKTIRANJE EKONOMIČNIH ČELIČNIH OKVIRNIH KONSTRUKCIJA

Davor Skejić orcid id orcid.org/0000-0002-1755-9738 ; Sveučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Sead Jamaković ; Sveučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 544 Kb

str. 1-13

preuzimanja: 8.460

citiraj


Sažetak

Čelične konstrukcije se danas sve više ciljano projektiraju uz primjenu suvremenih pristupa kako bi se dobile što ekonomičnije, a opet „dovoljno“ pouzdane konstrukcije. Postoji niz poznatih pristupa za ekonomično projektiranje čeličnih konstrukcija, a jedan od najvažnijih je koncept djelomično nepopustljivih priključaka. U članku su ukratko prikazane konkretne mjere za projektiranje ekonomičnijih čeličnih konstrukcija, a najveći naglasak je na primjeni suvremenog koncepta djelomično-nepopustljivih priključaka. Navedeni koncept s jedne strane zahtijeva nešto više znanja i vremena kod projektiranja, ali s druge strane omogućuje znatne uštede u materijalu i radu potrebnom za izradu najčešćih čeličnih konstrukcija - okvira. Kako bi se kvantificirala navedena racionalizacija, provedena je usporedba primjene tradicionalnog i suvremenog pristupa na konkretnom primjeru hale s dvozglobnim okvirnim nosivim sustavom. Težište ovog članka je na rezultatima provedenih analiza okvira uz što realniju simulaciju ponašanja priključaka i njihovog utjecaja na ponašanje samog okvira. Očekivano, uz uštedu utroška materijala, najveća ušteda postignuta je upravo u cijeni ljudskog rada, što se i nameće kao jedan od primarnih ciljeva suvremenog projektiranja. Iz prikazanih rezultata jasno je da će projektanti koji žele biti konkurentni morati i teorijski i praktično usvojiti postojeća znanja o suvremenim pristupima koje nude europske norme.

Ključne riječi

čelični okvir; suvremeno projektiranje; koncept djelomično-nepopustljivih priključaka; ekonomičnost; ušteda materijala i rada

Hrčak ID:

79871

URI

https://hrcak.srce.hr/79871

Datum izdavanja:

20.6.2012.

Posjeta: 9.251 *