Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

INDIVIDUALIZACIJA I DIFERENCIJACIJA KAO MODEL NOVE KOMUNIKACIJE U NASTAVNOM PROCESU

Nina Stropnik Kunič ; Osnovna škola Louisa Adamiča, Grosuplje, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 466 Kb

str. 44-52

preuzimanja: 1.588

citiraj


Sažetak

Suvremena škola izrazito postavlja učenika u prvi plan nastavnog procesa. Učitelji su svjesni da razred nije homogena skupina pojedinaca. Čine ga učenici koji se razlikuju po svom predznanju, očekivanjima, stilu učenja i tempu razumijevanja nastavnog gradiva, koji imaju različite kognitivne sposobnosti, drukčije motivacije te dolaze iz različitih socijalnih okružja u kojima imaju veći ili manji poticaj. A svi su usmjereni prema jedinstvenom odgojno-obrazovnom cilju koji je normiran s precizno određenim standardima znanja čije se postizanje provjerava na jedinstven način na državnoj razini. U članku su predstavljene strategije za diferencijaciju poučavanja sa svrhom da učenje približimo svim učenicima, uzimajući u obzir njihovu raznolikost. Predstavljene su prednosti i slabosti zakonski predviđenih oblika individualizacije i diferencijacije, s naglaskom na dvije krajnje skupine šarolike učeničke populacije – s jedne su strane djeca s posebnim potrebama i poteškoćama u učenju, a s druge daroviti, edukacijski natprosječno sposobni učenici. U članku su predloženi neki načini kako prepoznati učenikova jača područja i specifične sklonosti pomoću kojih učitelj nastavu može planirati tako da poboljša učinkovitost nastavnog procesa, kreira poticajnu okolinu, odazove se na učenikove raznolike potrebe te istovremeno ostvaruje ciljeve i postiže standarde znanja koji proizlaze iz nastavnih planova.

Ključne riječi

diferencijacija; individualizacija; stilovi učenja; problemi u učenju; aktivno učenje

Hrčak ID:

79924

URI

https://hrcak.srce.hr/79924

Datum izdavanja:

22.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.263 *