hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Tiljak protiv Babića: o obilježjima ideoloških razilaženja u hrvatskoj umjetnosti početkom tridesetih godina 20. stoljeća

Petar Prelog ; Institut za povijest umjetnosti, Zagrebp

Puni tekst: hrvatski, pdf (129 KB) str. 181-188 preuzimanja: 690* citiraj
APA 6th Edition
Prelog, P. (2010). Tiljak protiv Babića: o obilježjima ideoloških razilaženja u hrvatskoj umjetnosti početkom tridesetih godina 20. stoljeća. Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (34), 181-188. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/80923
MLA 8th Edition
Prelog, Petar. "Tiljak protiv Babića: o obilježjima ideoloških razilaženja u hrvatskoj umjetnosti početkom tridesetih godina 20. stoljeća." Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol. , br. 34, 2010, str. 181-188. https://hrcak.srce.hr/80923. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Prelog, Petar. "Tiljak protiv Babića: o obilježjima ideoloških razilaženja u hrvatskoj umjetnosti početkom tridesetih godina 20. stoljeća." Radovi Instituta za povijest umjetnosti , br. 34 (2010): 181-188. https://hrcak.srce.hr/80923
Harvard
Prelog, P. (2010). 'Tiljak protiv Babića: o obilježjima ideoloških razilaženja u hrvatskoj umjetnosti početkom tridesetih godina 20. stoljeća', Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (34), str. 181-188. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/80923 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Prelog P. Tiljak protiv Babića: o obilježjima ideoloških razilaženja u hrvatskoj umjetnosti početkom tridesetih godina 20. stoljeća. Radovi Instituta za povijest umjetnosti [Internet]. 2010 [pristupljeno 08.12.2021.];(34):181-188. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/80923
IEEE
P. Prelog, "Tiljak protiv Babića: o obilježjima ideoloških razilaženja u hrvatskoj umjetnosti početkom tridesetih godina 20. stoljeća", Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol., br. 34, str. 181-188, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/80923. [Citirano: 08.12.2021.]

Sažetak
U ovome radu autor analizira učestale napade Đure Tiljka na Ljubu Babića i stvaralaštvo Grupe trojice te ih prepoznaje kao ključne za sagledavanje obilježja ideoloških razilaženja u hrvatskoj umjetnosti početkom tridesetih godina 20. stoljeća. Tiljak je, zastupajući temeljne postavke programa Udruženja umjetnika Zemlja – u razdoblju do sukoba s Hegedušićem radi Krležine afirmacije individualizama u Predgovoru Podravskim motivima – svojim djelovanjem kao likovni kritičar jasno postavio granice između ideološki suprotstavljenih strana te time pridonio polarizaciji na hrvatskoj umjetničkoj pozornici. U tom smislu, Ljubo Babić predstavljao je logičan cilj njegovih napada. Kao predstavnik građanske intelektualne elite, zagovaratelj individualizma i promotor Račićeve slikarske baštine, Babić je, naime, zastupao upravo one stavove na čijoj je kritici Tiljak temeljio svoju ideološku kampanju. Posebna pozornost posvećena je i analizi odnosa Tiljkova slikarstva i njegova ideološkog habitusa prezentiranog kritičarskim djelovanjem. U teoriji protivnik larpurlartizma i individualnih vrijednosti, u praksi je bio izrazit individualac, sa sklonošću za »magično«, s interesom za Cézanneov način i težnjom za simboličkim izražavanjem. Stoga je Tiljkova pozicija u hrvatskoj umjetnosti četvrtog desetljeća specifična te se treba sagledavati s razumijevanjem i uvažavanjem obilježja obaju aspekata njegova djelovanja.

Ključne riječi
Đuro Tiljak; Ljubo Babić; Udruženje umjetnika Zemlja; Grupa trojice; 30-te godine 20. stoljeća; umjetnost i ideologija

Hrčak ID: 80923

URI
https://hrcak.srce.hr/80923

Posjeta: 1.122 *