Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Emocionalna empatija učenika osmih razreda osnovne škole

Hicela Ivon ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split
Emira Glavina Kozić ; Osnovna škola kneza Mislava, Kaštel Sućurac


Puni tekst: hrvatski pdf 1.099 Kb

str. 7-26

preuzimanja: 531

citiraj


Sažetak

Rad je usmjeren ispitivanju emocionalne empatije i mašte (specifi čnog aspekta empatije) u učenika osmih razreda osnovne škole, posebice u odnosu na školski uspjeh, spol ispitanika i veličinu mjesta u kojem učenici žive, odnosno pohađaju školu. Obuhvaćeno je ukupno 302 učenika osnovnih škola iz Splita, Solina, Kaštela, Trogira i Omiša. Empatija i mašta učenika izražene su njihovim samoprocjenama na E-upitniku sa skalama emocionalne empatije i mašte, autorice Raboteg-Šarić (1991., 1993.). Rezultati istraživanja pokazali su da postoji značajna povezanost između spola učenika i stupnja empatičnosti i maštovitosti te školskog uspjeha i stupnja maštovitosti, ali nema značajne povezanosti između školskog uspjeha i empatičnosti. Rezultati jednosmjerne analize varijance pokazali su da postoji značajna razlika u stupnju empatije i mašte s obzirom na spol učenika, odnosno da su učenice iskazale više empatičnosti i maštovitosti u odnosu na učenike. Također, dobivena je značajna razlika kada je u pitanju stupanj empatije i mašte učenika u odnosu na školski uspjeh. Učenici s boljim školskim uspjehom (vrlo dobar, odličan) iskazali su veću empatičnost i maštovitost od onih s lošijim školskim uspjehom (dovoljan). No, nije pronađena značajna razlika u stupnju empatije i mašte u učenika s obzirom na veličinu mjesta u kojem pohađaju školu. Dakle, nije utvrđen utjecaj veličine mjesta u kojem se nalazi škola na stupanj empatičnosti i maštovitosti. Zbog nedovoljna broja ispitanika u pojedinim kategorijama, posebice pri zaključivanju o postojanju značajnosti razlike u stupnju empatije i mašte učenika s obzirom na školski uspjeh, zaključci se moraju uzeti s rezervom te opširnije i analitičnije istražiti u budućim istraživanjima.

Ključne riječi

učenici osmog razreda osnovne škole; emocionalna empatija i mašta učenika; spol učenika; školski uspjeh; "već" grad; "manj" gradovi

Hrčak ID:

81003

URI

https://hrcak.srce.hr/81003

Datum izdavanja:

10.4.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 2.334 *