hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Kriterij ocjenjivanja nastavnika biologije i kemije

Renata Ruić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4060-4979 ; Gimnazija Franje Petrića, Zadar

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 81-100 preuzimanja: 91* citiraj
APA 6th Edition
Ruić, R. (2012). Kriterij ocjenjivanja nastavnika biologije i kemije. Školski vjesnik, 61 (1.-2.), 81-100. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/81015
MLA 8th Edition
Ruić, Renata. "Kriterij ocjenjivanja nastavnika biologije i kemije." Školski vjesnik, vol. 61, br. 1.-2., 2012, str. 81-100. https://hrcak.srce.hr/81015. Citirano 23.10.2021.
Chicago 17th Edition
Ruić, Renata. "Kriterij ocjenjivanja nastavnika biologije i kemije." Školski vjesnik 61, br. 1.-2. (2012): 81-100. https://hrcak.srce.hr/81015
Harvard
Ruić, R. (2012). 'Kriterij ocjenjivanja nastavnika biologije i kemije', Školski vjesnik, 61(1.-2.), str. 81-100. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/81015 (Datum pristupa: 23.10.2021.)
Vancouver
Ruić R. Kriterij ocjenjivanja nastavnika biologije i kemije. Školski vjesnik [Internet]. 2012 [pristupljeno 23.10.2021.];61(1.-2.):81-100. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81015
IEEE
R. Ruić, "Kriterij ocjenjivanja nastavnika biologije i kemije", Školski vjesnik, vol.61, br. 1.-2., str. 81-100, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81015. [Citirano: 23.10.2021.]

Sažetak
Rad prikazuje rezultate empirijskog istraživanja kriterija ocjenjivanja na temelju mišljenja nastavnika kemije i biologije u osnovnoj i srednjoj školi. Istraživanje je provedeno s 212 nastavnika iz cijele Hrvatske, čija su mišljenja prikupljena posebno konstruiranim upitnikom koji se sastoji od otvorenih i zatvorenih pitanja te skale sudova. Istraživanjem su obuhvaćeni nastavnici koji su završili nastavnički studij te oni s nenastavničkim studijem koji su naknadno završili dopunsko pedagoško-psihološko i metodičko obrazovanje. Cilj istraživanja bio je utvrditi čemu je prilagođen kriterij ocjenjivanja nastavnika, što utječe na njega te postoji li razlika u kriteriju ocjenjivanja s obzirom na godine radnog staža i vrstu diplomskog studija. Rezultati pokazuju da nastavnici, ovisno o učeniku ili situaciji, prilagođavaju kriterij ocjenjivanja. Većina nastavnika smanjila je kriterij zbog povećanog pritiska javnosti, roditelja i prosvjetne vlasti te nastalih promjena u društvu. Ne postoji statistički značajna razlika u ponašanju i stavovima između nastavnika biologije i kemije ili između nastavnika koji su završili nastavnički studij i onih koji su stekli pedagoške kompetencije nakon završenog dopunskog pedagoškopsihološkog i metodičkog obrazovanja. Postoje statistički značajne razlike među ispitanicima s različitim brojem godina staža. Naime, mlađi ispitanici do deset godina staža ne osjećaju pritisak roditelja i prosvjetnih vlasti pri ocjenjivanju te ne smanjuju kriterij ocjenjivanja zbog općeg trenda u društvu za razliku od starijih kolega.

Ključne riječi
nastavnik; vrednovanje; kriterij ocjenjivanja; biologija; kemija

Hrčak ID: 81015

URI
https://hrcak.srce.hr/81015

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 795 *