Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Pitanje objektivnosti i pouzdanosti ocjena u različitim aktivnostima nastave Glazbene kulture

Sabina Vidulin - Orbanić orcid id orcid.org/0000-0003-4840-9174 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Odjel za glazbu, Odsjek za glazbenu pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 932 Kb

str. 101-114

preuzimanja: 267

citiraj


Sažetak

Promjene u koncepciji nastave Glazbene kulture u osnovnoj školi nisu se još dovoljno odrazile na načine i kriterije ocjenjivanja. Suvremene tendencije poput oblikovanja nastave bliske učeničkim potrebama, težnje da se otvorenim modelom omogući razvoj kompetentnih poznavatelja glazbe, mogućnosti aktivnog bavljenja glazbom, osobito u izvannastavnim glazbenim aktivnostima; nisu izazvale promjenu mišljenja glede vrednovanja učenika. U ovome radu, naglašavamo važnost ocjenjivanja u skladu s glazbenim dispozicijama i mogućnostima učenika, ali uzimajući u obzir i njihov rad, zalaganje, suradnju i odgovornost u učenju radi stjecanja znanja i razvijanja vještina. Izloženi načini ocjenjivanja upućuju na upotrebu ne samo usmenih, pisanih i praktičnih metoda provjere učenika nego i onih koje će učenika učiniti aktivnijim i koje će mu omogućiti bolje znanje, poput vođenja dnevnika slušanja i analize glazbe, posjeta glazbenim manifestacijama s konkretnim zadacima, izrade plakata, referata, prezentacija i prikupljanja tekstualnih, audio i videopriloga radi oblikovanja glazbenog portfelja.

Ključne riječi

glazbena kultura; glazbena područja; ocjenjivanje; vrednovanje učenika

Hrčak ID:

81018

URI

https://hrcak.srce.hr/81018

Datum izdavanja:

10.4.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 1.520 *