Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KORIŠTENJE RAČUNOVODSTVENIH INFORMACIJA U FORMIRANJU I PROVOĐENJU POLITIKE PRODAJE

Boris Zver ; Faculty of organization and informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 5.201 Kb

str. 311-331

preuzimanja: 643

citiraj


Sažetak

Prodaja predstavlja granični element organizacije udruženog rada kao sistema preko kojega organizacija udruženog rada kontaktira s okolinom. Zadatak ovih kontakata je prikupljanje relevantnih informacija za definiranje racionalne prodajne politike kao i za ostvarivanje te politike. Odlučivanje na području prodaje, bilo prilikom definiranja ili pak provođenja politike prodaje mora se osnivati na informacijama. Bez informacija poslovanje bi organizacije, udruženog rađa predstavljalo stihijsku aktivnost bez mogućnosti da se svjesno utječe na tok i rezultate poslovanja.Kako na tržištu djeluju određeni tržišni zakoni koji određuju uspješnost poslovanja, to organizacija udruženog rada mora na tržištu nastupati organizirano, mora postavljati svoje ciljeve i zadatke, pratiti i uspoređivati njihovo izvršenje te donositi određene odluke s kojima se prilagođava novonastalim prilikama na tržištu. Upravo računovodstvene informacije Izražavaju mogućnost i sposobnost organizacije udruženog rada da se prilagodi djelovanju tržišnih zakona i da ostvari što bolje rezultate. Ovaj rad nastoji objasniti koje i kakve odluke se donose na području prodaje, koje informacije može pružati računovodstvena evidencija, a zatim prikazuje korištenje računovodstvenih informacija u nadzoru i analizi ostvarenja politike prodaje. Na taj način ukazuje se na potrebu i nužnost da se računovodstvene informacije, koje u organizacijama udruženog rada treba sistematizirati, koriste u vođenju i unapređivanju poslovanja organizacija udruženog rada.

Ključne riječi

Hrčak ID:

81276

URI

https://hrcak.srce.hr/81276

Datum izdavanja:

12.12.1979.

Posjeta: 1.092 *