hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Uloga emocija u obrazovnom kontekstu - teorija kontrole i vrijednosti

Irena Burić ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (604 KB) str. 77-92 preuzimanja: 1.622* citiraj
APA 6th Edition
Burić, I. (2008). Uloga emocija u obrazovnom kontekstu - teorija kontrole i vrijednosti. Suvremena psihologija, 11 (1), 77-92. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/81400
MLA 8th Edition
Burić, Irena. "Uloga emocija u obrazovnom kontekstu - teorija kontrole i vrijednosti." Suvremena psihologija, vol. 11, br. 1, 2008, str. 77-92. https://hrcak.srce.hr/81400. Citirano 17.10.2019.
Chicago 17th Edition
Burić, Irena. "Uloga emocija u obrazovnom kontekstu - teorija kontrole i vrijednosti." Suvremena psihologija 11, br. 1 (2008): 77-92. https://hrcak.srce.hr/81400
Harvard
Burić, I. (2008). 'Uloga emocija u obrazovnom kontekstu - teorija kontrole i vrijednosti', Suvremena psihologija, 11(1), str. 77-92. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/81400 (Datum pristupa: 17.10.2019.)
Vancouver
Burić I. Uloga emocija u obrazovnom kontekstu - teorija kontrole i vrijednosti. Suvremena psihologija [Internet]. 2008 [pristupljeno 17.10.2019.];11(1):77-92. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81400
IEEE
I. Burić, "Uloga emocija u obrazovnom kontekstu - teorija kontrole i vrijednosti", Suvremena psihologija, vol.11, br. 1, str. 77-92, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81400. [Citirano: 17.10.2019.]

Sažetak
Ovaj rad odnosi se na pregled teorije kontrole i vrijednosti koja objašnjava ulogu emocija u procesu učenja. Teorija nudi integrativni okvir za analiziranje antecedenata i učinaka emocija u akademskom okruženju. U uvodnom dijelu, ukratko je opisan status učeničkih emocija u novijim teorijama motivacije i istaknuto njihovo značenje za učenikove kognitivne procese, motivaciju i dobrobit te razredne procese. Naglašena je potreba za razvojem teorija i metodoloških pristupa koji će integrirati i povezati konstrukte motivacije, emocija i kognicija. U okviru teorije kontrole i vrijednosti opisani su individualni i okolinski antecedenti učeničkih emocija te je razmotrena uloga kognitivnih procjena u njihovu nastanku. Nadalje, opisani su rezultati istraživanja o učincima učeničkih emocija na školsko postignuće i varijable učenja (poput korištenja kognitivnih resursa, interesa i motivacije za učenjem, korištenja strategija učenja te stupnja samoregulacije učenja). U radu se navode i recentne teorijske perspektive o regulaciji učeničkih emocija u kontekstu samoregulacije učenja. Članak je zaključen osvrtom na doprinose ove teorije i zaključcima dosadašnjih istraživanja.

Ključne riječi
teorija kontrole vrijednosti; emocije; proces učenja

Hrčak ID: 81400

URI
https://hrcak.srce.hr/81400

[engleski]

Posjeta: 2.636 *