Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

TUMAČENJE NEPOZNATIH RIJEČI U RAZREDNOME KONTEKSTU

Lidija Bakota ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 787 Kb

str. 206-224

preuzimanja: 4.151

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 743 Kb

str. 322-240

preuzimanja: 469

citiraj


Sažetak

U razrednom se kontekstu tumačenje nepoznatih riječi najčešće događa pri susretu učenika s književnoumjetničkim tekstom na satu književnosti. Ako se pokaže da u književnom tekstu postoje nepoznate riječi, zadatak je nastavnika učenicima otkriti njihovo značenje. No to znači da i samom nastavniku mora biti razumljiv leksički sloj književnoga djela. Učitelj može na različite načine pristupiti objašnjavanju i definiranju nepoznatih riječi i izraza. Složene leksikografske definicije tada je potrebno prilagoditi učenicima mlađe školske dobi. U radu se postavljaju osnovni kriteriji definiranja nepoznatih i manje poznatih riječi učenicima mlađe školske dobi. Istraživanje opisano u radu provedeno je u svrhu utvrđivanja načina na koji studenti – budući učitelji tumače nepoznate riječi učenicima mlađe školske dobi. Analizirale su se studentske pripreme za sat Hrvatskoga jezika u kojima su studenti predviđali riječi koje bi učenicima mogle biti nepoznate i koje bi time mogle ometati proces razumijevanja i doživljavanja književnoga teksta, a potom se uspješnost provedbe etape sata – tumačenje nepoznatih riječi procjenjivala u neposrednom radu studenata – budućih učitelja s učenicima mlađe školske dobi na satu Hrvatskoga jezika.

Ključne riječi

tumačenje nepoznatih riječi; učenici mlađe školske dobi; sat Hrvatskoga jezika; kriteriji za tumačenje nepoznatih riječi; razredni kontekst

Hrčak ID:

81787

URI

https://hrcak.srce.hr/81787

Datum izdavanja:

7.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.012 *