hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove

Tonća Jukić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9184-9856 ; Filozofski fakultet u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (463 KB) str. 363-372 preuzimanja: 62* citiraj
APA 6th Edition
Jukić, T. (2010). Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove. Školski vjesnik, 59 (3.), 363-372. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82383
MLA 8th Edition
Jukić, Tonća. "Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove." Školski vjesnik, vol. 59, br. 3., 2010, str. 363-372. https://hrcak.srce.hr/82383. Citirano 28.10.2021.
Chicago 17th Edition
Jukić, Tonća. "Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove." Školski vjesnik 59, br. 3. (2010): 363-372. https://hrcak.srce.hr/82383
Harvard
Jukić, T. (2010). 'Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove', Školski vjesnik, 59(3.), str. 363-372. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82383 (Datum pristupa: 28.10.2021.)
Vancouver
Jukić T. Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove. Školski vjesnik [Internet]. 2010 [pristupljeno 28.10.2021.];59(3.):363-372. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82383
IEEE
T. Jukić, "Akcijska istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove", Školski vjesnik, vol.59, br. 3., str. 363-372, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82383. [Citirano: 28.10.2021.]

Sažetak
Za razliku od tradicionalnog pogleda na odgojno-obrazovne ustanove kao objekte kojima su promjene nametnute izvana, od nepristranih stručnjaka, škole se danas smatraju središtem promjena, jer ih mogu i trebaju mijenjati i poboljšavati jedino njezini članovi koji ih poznaju. U tom procesu unapređivanja kvalitete odgojno-obrazovne djelatnosti neizostavnu ulogu imaju pedagozi kao najšire profilirani stručnjaci koji kontinuirano rade i na osobnom profesionalnom razvoju i na razvoju odgojno-obrazovne ustanove u kojoj rade. S obzirom na to da se pritom, sa svrhom ostvarenja veće djelotvornosti zaposlenika te boljih učeničkih postignuća, učinkovitom pokazala provedba akcijskih istraživanja na razini odgojno-obrazovnih ustanova, u ovom se radu daje pregled važnijih znanstvenih spoznaja o akcijskim istraživanjima te se obrazlažu dobrobiti koje ta istraživanja imaju za unapređenje odgojno-obrazovnih ustanova. Nadalje, argumentira se značenje akcijskih istraživanja za profesionalni razvoj pedagoga, koji u njima ostvaruju uloge inicijatora, suistraživača i suevaluatora. Radom se želi uputiti na korisnost ostvarenja akcijskih istraživanja na razini odgojno-obrazovne ustanove te potaknuti na njihovu učestaliju provedbu s ciljem unapređenja kvalitete odgojno-obrazovnog procesa.

Ključne riječi
akcijsko istraživanje; odgojno-obrazovne ustanove; organizacije koje uče; profesionalni razvoj pedagoga

Hrčak ID: 82383

URI
https://hrcak.srce.hr/82383

[engleski]

Posjeta: 971 *