Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Učenje u muzeju

Jovana Milutinović


Puni tekst: hrvatski pdf 266 Kb

str. 217-229

preuzimanja: 1.863

citiraj


Sažetak

U tekstu se ističe da informalna okruženja poput muzeja pružaju velike potencijale za učenje. Uslovi za učenje u muzejima kao informalnim okruženjima razlikuju se od onih u formalnim vaspitno-obrazovnim institucijama. Učenje u ovakvim okruženjima nije vođeno, usmeravano od nekog spoljašnjeg autoriteta, već je samousmereno, dobrovoljno
i personalno. Ipak, specifična prilika za učenje koju nudi muzej jeste iskustvena (doživljajna) priroda učenja koja se bazira na susretu s realnim predmetima. U novije vreme, konstruktivizam kao teorijska orijentacija postmodernog mišljenja ima veliki uticaj na muzej, a posebno na polje njegovog vaspitno-obrazovnog rada, učenje i prirodu
iskustva u njemu. Konstruktivizam nudi definiciju učenja kao procesa personalne konstrukcije značenja te se naročita pažnja posvećuje znanju i značenjima koje posetioci stvaraju (konstruišu) na osnovu sadržaja muzeja. Socijalni konstrukcionisti dodaju da stvaranje značenja nije samo lična stvar, već da je ono posredovano socijalnim
okruženjem pojedinca. Iskustvo učenja u muzejima se najčešće javlja unutar socijalnog konteksta. Za veliki broj posetioca važan aspekt muzejske posete predstavlja upravo socijalna priroda aktivnosti koja se odvija u njima.

Ključne riječi

muzej; učenje; konstruktivizam

Hrčak ID:

82545

URI

https://hrcak.srce.hr/82545

Datum izdavanja:

3.6.2012.

Posjeta: 3.438 *