hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju

Smiljana Zrilić
Deniza Marasović
Anamarija Perović

Puni tekst: hrvatski, pdf (183 KB) str. 199-208 preuzimanja: 2.167* citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S., Marasović, D. i Perović, A. (2009). Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju. Školski vjesnik, 58 (2.), 199-208. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82596
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana, et al. "Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju." Školski vjesnik, vol. 58, br. 2., 2009, str. 199-208. https://hrcak.srce.hr/82596. Citirano 28.10.2021.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana, Deniza Marasović i Anamarija Perović. "Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju." Školski vjesnik 58, br. 2. (2009): 199-208. https://hrcak.srce.hr/82596
Harvard
Zrilić, S., Marasović, D., i Perović, A. (2009). 'Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju', Školski vjesnik, 58(2.), str. 199-208. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82596 (Datum pristupa: 28.10.2021.)
Vancouver
Zrilić S, Marasović D, Perović A. Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju. Školski vjesnik [Internet]. 2009 [pristupljeno 28.10.2021.];58(2.):199-208. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82596
IEEE
S. Zrilić, D. Marasović i A. Perović, "Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju", Školski vjesnik, vol.58, br. 2., str. 199-208, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82596. [Citirano: 28.10.2021.]

Sažetak
U radu je predstavljena metoda Brain Gym te učinkovitost njezine primjene u radu s djecom sa specifi čnim teškoćama u učenju. Premda se učenici sa specifi čnim teškoćama u učenju često tretiraju kao neuspješni, praksa je pokazala da oni u pravilu nisu neuspješni u izvršavanju svih zadataka, u snalaženju u svim situacijama, da nisu neuspješni uvijek i sa svim ljudima. Okolina mora biti motivirajuća, na što najviše mogu utjecati učitelji, primjenjivanjem specifi čnih nastavnih metoda sa svrhom učinkovite pomoći u lakšem svladavanju nastavnog gradiva ili pak, imajući na umu specifi čnost učenikove teškoće, toleriranjem »lošeg čitanja i pisanja« te pohvaljivanjem učenika i za najmanji napredak.
Brain Gym (gimnastika za mozak) nova je metoda psihofi zičkog opuštanja, a sastoji od 26 pokretnih aktivnosti i sustava od pet koraka kojima se potiče senzomotorički razvoj, senzorička i senzomotorička integracija, što rezultira djelotvornijim učenjem. Brain Gym pomaže da se iznova aktiviraju pristupi izgubljenim moždanim funkcijama te uspostave neuronske veze koje nisu bile uspostavljene u ranijoj dobi. Usklađeno funkcioniranje svih područja mozga i općenito sustava tijela i uma vodi poboljšanjima. Premda još uvijek nisu poznati uzroci zbog kojih neki učenici imaju teškoća u čitanju, pisanju ili računanju - no može se ustvrditi da su oni multifaktorski uvjetovani - pokazalo se da ova specifi čna metoda ima pozitivan učinak. Primjenjuje se u mnogim državama svijeta, a u Hrvatskoj
je njezina primjena tek u začetcima.

Ključne riječi
metoda Brain Gym; učenici sa specifi čnim teškoćama; specifi čne nastavne metode; senzomotorički razvoj; senzorička i senzomotorička integracija

Hrčak ID: 82596

URI
https://hrcak.srce.hr/82596

[engleski]

Posjeta: 3.229 *