Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju

Smiljana Zrilić
Deniza Marasović
Anamarija Perović


Puni tekst: hrvatski pdf 183 Kb

str. 199-208

preuzimanja: 2.557

citiraj


Sažetak

U radu je predstavljena metoda Brain Gym te učinkovitost njezine primjene u radu s djecom sa specifi čnim teškoćama u učenju. Premda se učenici sa specifi čnim teškoćama u učenju često tretiraju kao neuspješni, praksa je pokazala da oni u pravilu nisu neuspješni u izvršavanju svih zadataka, u snalaženju u svim situacijama, da nisu neuspješni uvijek i sa svim ljudima. Okolina mora biti motivirajuća, na što najviše mogu utjecati učitelji, primjenjivanjem specifi čnih nastavnih metoda sa svrhom učinkovite pomoći u lakšem svladavanju nastavnog gradiva ili pak, imajući na umu specifi čnost učenikove teškoće, toleriranjem »lošeg čitanja i pisanja« te pohvaljivanjem učenika i za najmanji napredak.
Brain Gym (gimnastika za mozak) nova je metoda psihofi zičkog opuštanja, a sastoji od 26 pokretnih aktivnosti i sustava od pet koraka kojima se potiče senzomotorički razvoj, senzorička i senzomotorička integracija, što rezultira djelotvornijim učenjem. Brain Gym pomaže da se iznova aktiviraju pristupi izgubljenim moždanim funkcijama te uspostave neuronske veze koje nisu bile uspostavljene u ranijoj dobi. Usklađeno funkcioniranje svih područja mozga i općenito sustava tijela i uma vodi poboljšanjima. Premda još uvijek nisu poznati uzroci zbog kojih neki učenici imaju teškoća u čitanju, pisanju ili računanju - no može se ustvrditi da su oni multifaktorski uvjetovani - pokazalo se da ova specifi čna metoda ima pozitivan učinak. Primjenjuje se u mnogim državama svijeta, a u Hrvatskoj
je njezina primjena tek u začetcima.

Ključne riječi

metoda Brain Gym; učenici sa specifi čnim teškoćama; specifi čne nastavne metode; senzomotorički razvoj; senzorička i senzomotorička integracija

Hrčak ID:

82596

URI

https://hrcak.srce.hr/82596

Datum izdavanja:

30.6.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.284 *