hrcak mascot   Srce   HID

Professional paper

Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju

Smiljana Zrilić
Deniza Marasović
Anamarija Perović

Fulltext: croatian, pdf (183 KB) pages 199-208 downloads: 2.186* cite
APA 6th Edition
Zrilić, S., Marasović, D. & Perović, A. (2009). Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju. Školski vjesnik, 58 (2.), 199-208. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/82596
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana, et al. "Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju." Školski vjesnik, vol. 58, no. 2., 2009, pp. 199-208. https://hrcak.srce.hr/82596. Accessed 4 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana, Deniza Marasović and Anamarija Perović. "Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju." Školski vjesnik 58, no. 2. (2009): 199-208. https://hrcak.srce.hr/82596
Harvard
Zrilić, S., Marasović, D., and Perović, A. (2009). 'Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju', Školski vjesnik, 58(2.), pp. 199-208. Available at: https://hrcak.srce.hr/82596 (Accessed 04 December 2021)
Vancouver
Zrilić S, Marasović D, Perović A. Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju. Školski vjesnik [Internet]. 2009 [cited 2021 December 04];58(2.):199-208. Available from: https://hrcak.srce.hr/82596
IEEE
S. Zrilić, D. Marasović and A. Perović, "Učinkovitost metode brain gym u radu s djecom sa specifičnim teškoćama u učenju", Školski vjesnik, vol.58, no. 2., pp. 199-208, 2009. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/82596. [Accessed: 04 December 2021]

Abstracts
U radu je predstavljena metoda Brain Gym te učinkovitost njezine primjene u radu s djecom sa specifi čnim teškoćama u učenju. Premda se učenici sa specifi čnim teškoćama u učenju često tretiraju kao neuspješni, praksa je pokazala da oni u pravilu nisu neuspješni u izvršavanju svih zadataka, u snalaženju u svim situacijama, da nisu neuspješni uvijek i sa svim ljudima. Okolina mora biti motivirajuća, na što najviše mogu utjecati učitelji, primjenjivanjem specifi čnih nastavnih metoda sa svrhom učinkovite pomoći u lakšem svladavanju nastavnog gradiva ili pak, imajući na umu specifi čnost učenikove teškoće, toleriranjem »lošeg čitanja i pisanja« te pohvaljivanjem učenika i za najmanji napredak.
Brain Gym (gimnastika za mozak) nova je metoda psihofi zičkog opuštanja, a sastoji od 26 pokretnih aktivnosti i sustava od pet koraka kojima se potiče senzomotorički razvoj, senzorička i senzomotorička integracija, što rezultira djelotvornijim učenjem. Brain Gym pomaže da se iznova aktiviraju pristupi izgubljenim moždanim funkcijama te uspostave neuronske veze koje nisu bile uspostavljene u ranijoj dobi. Usklađeno funkcioniranje svih područja mozga i općenito sustava tijela i uma vodi poboljšanjima. Premda još uvijek nisu poznati uzroci zbog kojih neki učenici imaju teškoća u čitanju, pisanju ili računanju - no može se ustvrditi da su oni multifaktorski uvjetovani - pokazalo se da ova specifi čna metoda ima pozitivan učinak. Primjenjuje se u mnogim državama svijeta, a u Hrvatskoj
je njezina primjena tek u začetcima.

Keywords
metoda Brain Gym; učenici sa specifi čnim teškoćama; specifi čne nastavne metode; senzomotorički razvoj; senzorička i senzomotorička integracija

Hrčak ID: 82596

URI
https://hrcak.srce.hr/82596

[english]

Visits: 3.269 *