hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije

Nenad Fanuko ; Filozofski fakultet u Rijeci

Fulltext: croatian, pdf (306 KB) pages 7-41 downloads: 2.452* cite
APA 6th Edition
Fanuko, N. (2008). Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije. Školski vjesnik, 57 (1.-2.), 7-41. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/82617
MLA 8th Edition
Fanuko, Nenad. "Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije." Školski vjesnik, vol. 57, no. 1.-2., 2008, pp. 7-41. https://hrcak.srce.hr/82617. Accessed 1 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Fanuko, Nenad. "Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije." Školski vjesnik 57, no. 1.-2. (2008): 7-41. https://hrcak.srce.hr/82617
Harvard
Fanuko, N. (2008). 'Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije', Školski vjesnik, 57(1.-2.), pp. 7-41. Available at: https://hrcak.srce.hr/82617 (Accessed 01 December 2021)
Vancouver
Fanuko N. Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije. Školski vjesnik [Internet]. 2008 [cited 2021 December 01];57(1.-2.):7-41. Available from: https://hrcak.srce.hr/82617
IEEE
N. Fanuko, "Kulturni kapital i simbolička moć: tri aspekta bourdieuove teorije ideologije", Školski vjesnik, vol.57, no. 1.-2., pp. 7-41, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/82617. [Accessed: 01 December 2021]

Abstracts
U radu se razmatraju osnovni pojmovi Bourdieuove sociologije – kapital, habitus, polje i simbolička moć – s obzirom na problem ideologije. U Bourdieuovoj analizi ideologije možemo razlikovati tri povezana i isprepletena aspekta. Prvi je povezan s Marxom i strukturalizmom i tu se ideologija razmatra na strukturalnoj razini društva s obzirom na njezine funkcije i način djelovanja te odnos prema drugim strukturalnim razinama. Drugi aspekt je „durkheimovski” a ideologija se razmatra kao sustav klasifi kacija (hijerarhija) i njihova legitimacija. Habitus kao socijalizirana subjektivnost ovdje ima središnje mjesto. Treći je aspekt „weberijanski” u smislu da se ideologija promatra kao polje a posebna je pozornost posvećena njezinim proizvođačima – specijalistima. Ideološko polje je, kao i svako polje, relativno autonomno, tako da se njegovi proizvodi ne mogu izravno povezivati s interesima vladajuće klase, kao što to čine vulgarne varijante marksizma. Bourdieu ne razlikuje dovoljno ideologiju u durkheimovskom smislu, kao sisteme klasifi kacije i aspekt „življenog iskustva”, od ideologije kao proizvoda specijaliziranog rada u okviru intelektualnog (odnosno ideološkog) polja koje se ravna po vlastitim zakonitostima. Mada procesi u ideološkom polju refl ektiraju i reproduciraju odnose moći
u polju socijalnih klasa, ta veza nije dovoljno jasno pokazana.

Keywords
Bourdieuova sociološka teorija i ideologija; kulturni kapital; simbolička moć; habitus; polje

Hrčak ID: 82617

URI
https://hrcak.srce.hr/82617

[english]

Visits: 4.303 *