hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Prilog istraživanju učeničkog apsentizma

Smiljanja Zrilić ; Sveučilište u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (245 KB) str. 61-73 preuzimanja: 991* citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2008). Prilog istraživanju učeničkog apsentizma. Školski vjesnik, 57 (1.-2.), 61-73. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82620
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljanja. "Prilog istraživanju učeničkog apsentizma." Školski vjesnik, vol. 57, br. 1.-2., 2008, str. 61-73. https://hrcak.srce.hr/82620. Citirano 03.12.2021.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljanja. "Prilog istraživanju učeničkog apsentizma." Školski vjesnik 57, br. 1.-2. (2008): 61-73. https://hrcak.srce.hr/82620
Harvard
Zrilić, S. (2008). 'Prilog istraživanju učeničkog apsentizma', Školski vjesnik, 57(1.-2.), str. 61-73. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82620 (Datum pristupa: 03.12.2021.)
Vancouver
Zrilić S. Prilog istraživanju učeničkog apsentizma. Školski vjesnik [Internet]. 2008 [pristupljeno 03.12.2021.];57(1.-2.):61-73. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82620
IEEE
S. Zrilić, "Prilog istraživanju učeničkog apsentizma", Školski vjesnik, vol.57, br. 1.-2., str. 61-73, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82620. [Citirano: 03.12.2021.]

Sažetak
Suvremeni fenomen apsentiranja učenika s nastave tema je sve brojnijih istraživanja. Traga se za razlozima bježanja, mjestima provođenja vremena nakon odlaska iz škole, rizičnim i protektivnim faktorima, te se istražuje utjecaj izostanaka na školski uspjeh. U radu su prikazani neki, a po mišljenju učenika najučestaliji razlozi bježanja s nastave. Ispitivanje je provedeno u sklopu opsežnog istraživanja za potrebe doktorskoga rada (reprezentativni uzorak srednjoškolaca, N = 560), koje obuhvaća velik broj varijabla vezanih uz rizične faktore školskih izostanaka. Ovdje su izdvojeni rizični faktori koje vezujemo uz školu i vršnjačke skupine. Jedan je od razloga zbog kojeg ispitivanju ovog fenomena treba dati adekvatno značenje i taj što učenici vrijeme kad nisu na nastavi provode nekontrolirano. Gotovo sva istraživanja pokazuju da su tada skloniji konzumacijama. Stoga su u jednom dijelu istraživanja analizirana i mjesta na kojima učenici provode vrijeme kada pobjegnu s nastave. Pokazalo se da su to najčešće kafi ći. Učestalo namjerno izbjegavanje nastave jedan je od indikatora mogućega srljanja u devijantnost, pa je ispitivanje ovog fenomena značajno i opravdano.

Ključne riječi
apsentizam; bježanje s nastave; izostajanje; markiranje rizični faktori

Hrčak ID: 82620

URI
https://hrcak.srce.hr/82620

[engleski]

Posjeta: 1.691 *