hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Odnos prema djeci s posebnim potrebama

Snježana Šušnjara

Puni tekst: hrvatski, pdf (228 KB) str. 321-337 preuzimanja: 2.690* citiraj
APA 6th Edition
Šušnjara, S. (2008). Odnos prema djeci s posebnim potrebama. Školski vjesnik, 57 (3. - 4.), 321-337. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82636
MLA 8th Edition
Šušnjara, Snježana. "Odnos prema djeci s posebnim potrebama." Školski vjesnik, vol. 57, br. 3. - 4., 2008, str. 321-337. https://hrcak.srce.hr/82636. Citirano 28.10.2021.
Chicago 17th Edition
Šušnjara, Snježana. "Odnos prema djeci s posebnim potrebama." Školski vjesnik 57, br. 3. - 4. (2008): 321-337. https://hrcak.srce.hr/82636
Harvard
Šušnjara, S. (2008). 'Odnos prema djeci s posebnim potrebama', Školski vjesnik, 57(3. - 4.), str. 321-337. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82636 (Datum pristupa: 28.10.2021.)
Vancouver
Šušnjara S. Odnos prema djeci s posebnim potrebama. Školski vjesnik [Internet]. 2008 [pristupljeno 28.10.2021.];57(3. - 4.):321-337. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82636
IEEE
S. Šušnjara, "Odnos prema djeci s posebnim potrebama", Školski vjesnik, vol.57, br. 3. - 4., str. 321-337, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82636. [Citirano: 28.10.2021.]

Sažetak
Odnos prema djeci s posebnim potrebama mijenjao se kroz povijest, ovisno o tomu kako su se mijenjali uvjeti života i u kakvom se političkom, socijalnom, kulturnom, ekonomskom i bilo kojem drugom okruženju određeno društvo našlo. Segregacijska praksa i fi lozofi ja prošlosti u Americi i u Europi imale su odlučujući utjecaj na položaj osoba s poteškoćama, odnos škole i društva u cjelini. Tadašnja ideja da se osobama s poteškoćama može pomoći u odvojenom okruženju, izolirano od ostatka društva, samo je osnažila socijalne stigme i odbojnost. Odbijanje obrazovanja djece s poteškoćama zajedno s drugom djecom samo je pridonijelo strogosti i homogenizaciji obrazovanja te dopunilo mit da rad u razredu s drugom djecom ne zahtijeva dodatnu modifi kaciju
ili adaptaciju. U američkom je društvu, na primjer, slogan “mi protiv njih” pridonio proširenju nemogućnosti da se cijeni socijalna i kulturna različitost te da se više pozornosti pokloni onome što ljude ujedinjuje. Napuštanje prakse isključivanja koja je prevladavala u prošlosti, osigurava svim učenicima jednake mogućnosti da ispune svoje obrazovne potrebe unutar regularnog obrazovanja. Taj pomak olakšava napore ujedinjenja opće i specijalne izobrazbe u jedinstven sustav. Usprkos mnogim preprekama, ekspanzija inkluzivnog pokreta ukazuje na to da će škole i društvo nastaviti djelovati prema narasloj inkluzivnoj praksi, što predstavlja pozitivan odmak u odnosu na stare oblike i načine obrazovanja, kao i gledanja na tu problematiku.

Ključne riječi
segregacija; djeca s poteškoćama; jednake mogućnosti; inkluzija; demokracija; obrazovanje za sve

Hrčak ID: 82636

URI
https://hrcak.srce.hr/82636

[engleski]

Posjeta: 7.054 *