hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Motivacijski postupci u nastavi lektire

Ivana Blažević

Puni tekst: hrvatski, pdf (169 KB) str. 91-100 preuzimanja: 3.385* citiraj
APA 6th Edition
Blažević, I. (2007). Motivacijski postupci u nastavi lektire. Školski vjesnik, 56 (1. - 2.), 91-100. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82649
MLA 8th Edition
Blažević, Ivana. "Motivacijski postupci u nastavi lektire." Školski vjesnik, vol. 56, br. 1. - 2., 2007, str. 91-100. https://hrcak.srce.hr/82649. Citirano 24.10.2021.
Chicago 17th Edition
Blažević, Ivana. "Motivacijski postupci u nastavi lektire." Školski vjesnik 56, br. 1. - 2. (2007): 91-100. https://hrcak.srce.hr/82649
Harvard
Blažević, I. (2007). 'Motivacijski postupci u nastavi lektire', Školski vjesnik, 56(1. - 2.), str. 91-100. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82649 (Datum pristupa: 24.10.2021.)
Vancouver
Blažević I. Motivacijski postupci u nastavi lektire. Školski vjesnik [Internet]. 2007 [pristupljeno 24.10.2021.];56(1. - 2.):91-100. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82649
IEEE
I. Blažević, "Motivacijski postupci u nastavi lektire", Školski vjesnik, vol.56, br. 1. - 2., str. 91-100, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82649. [Citirano: 24.10.2021.]

Sažetak
Lektira je specifi čan nastavni sat koji, osim što zahtijeva izvršavanje određenih obrazovnih zadaća, s posebnom pažnjom treba pristupiti odgojnim i funkcionalnim ciljevima. Pred nastavnike se postavljaju novi zadaci kojima se ne treba nužno pristupiti s dozom opterećenja, osobito ako se uzme u obzir da je sat lektire po svojoj prirodi podložan znatno prirodnijem obliku komunikacije nego što je to slučaj na satima gramatike ili književnosti gdje učenici moraju usvojiti i određeni broj novih podataka. Dovoljno je dio sata obogatiti novim pristupom ili, ukoliko lektirna obrada zahtijeva dva sata, posvetiti cijeli sat određenoj aktivnosti, ostvarujući tako odgojene i funkcionalne zadaće, a drugi sat koncentrirati se na heuristički razgovor, odnosno, realizaciju obrazovnih ciljeva. Zanimljivim pristupom čini se pristup metodom igre, pa iznosim nekoliko prijedloga.
Kombinacijom postojećih i suvremenijih metodičkih postupaka može se postići zadovoljavajući rezultat. Pri svakoj novoj metodi ne treba zanemariti smisao za mjeru kako se opet ne bismo našli u začaranom krugu zasićenosti i monotonije. Posebnu pažnju potrebno je obratiti na individualnost razrednog odjela, jer, ono što ovakvo istraživanje čini zanimljivim upravo je činjenica da ono što je jako dobro prihvaćeno u jednom razrednom odjelu, u drugom može biti ismijano.

Ključne riječi
sat lektire; motivacija utemeljena na igri; problemska nastava; funkcionalne zadaće; obrazovni ciljevi

Hrčak ID: 82649

URI
https://hrcak.srce.hr/82649

[engleski]

Posjeta: 6.705 *