hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Sličnosti i razlike pedagoških modela Marije Montessori, Rudolfa Steinera i Célestina Freineta

Nikola Jagrović ; Osnovna škola “KREATIVAN RAZVOJ” s pravom javnosti. Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (246 KB) str. 65-77 preuzimanja: 4.947* citiraj
APA 6th Edition
Jagrović, N. (2007). Sličnosti i razlike pedagoških modela Marije Montessori, Rudolfa Steinera i Célestina Freineta. Školski vjesnik, 56 (1. - 2.), 65-77. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82653
MLA 8th Edition
Jagrović, Nikola. "Sličnosti i razlike pedagoških modela Marije Montessori, Rudolfa Steinera i Célestina Freineta." Školski vjesnik, vol. 56, br. 1. - 2., 2007, str. 65-77. https://hrcak.srce.hr/82653. Citirano 22.10.2021.
Chicago 17th Edition
Jagrović, Nikola. "Sličnosti i razlike pedagoških modela Marije Montessori, Rudolfa Steinera i Célestina Freineta." Školski vjesnik 56, br. 1. - 2. (2007): 65-77. https://hrcak.srce.hr/82653
Harvard
Jagrović, N. (2007). 'Sličnosti i razlike pedagoških modela Marije Montessori, Rudolfa Steinera i Célestina Freineta', Školski vjesnik, 56(1. - 2.), str. 65-77. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82653 (Datum pristupa: 22.10.2021.)
Vancouver
Jagrović N. Sličnosti i razlike pedagoških modela Marije Montessori, Rudolfa Steinera i Célestina Freineta. Školski vjesnik [Internet]. 2007 [pristupljeno 22.10.2021.];56(1. - 2.):65-77. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82653
IEEE
N. Jagrović, "Sličnosti i razlike pedagoških modela Marije Montessori, Rudolfa Steinera i Célestina Freineta", Školski vjesnik, vol.56, br. 1. - 2., str. 65-77, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82653. [Citirano: 22.10.2021.]

Sažetak
Ovim radom nastoji se istaknuti važnost alternativnih škola koje u svijetu paralelno s državnim školama funkcioniraju od prve polovice 20. st. Metodom komparativne analize prikazuju se tri originalna pedagoška modela: Montessori-pedagogija, waldorfske škole i Freinetov pokret. Posebna pozornost posvećena je teoretskim postavkama i didaktičko-metodičkim posebnostima navedenih pedagoških modela. Steinerova pedagogija temelji se na antropozofiji, Montessori pedagogija na antropologiji, dok je rad temelj Freinetove pedagogije. Zajednička sastavnica ovih alternativnih modela jest: sloboda u širem značenju, poštivanje djeteta kao individue, samostalan rad učenika, učenje istraživanjem, poticanje suradnje u kolektivu, promjena uloge učitelja, korištenje raznih materijala i tehnika u organizaciji učenja i nastave i općenito bolja priprema za život u društvu. Proučavajući temeljne sličnosti i razlike alternativnih školskih sustava, može se zaključiti da je rad i cjelokupna organizacija učenja i nastave uvelike drugačija
nego u državnim školama. Obzirom da u Hrvatskoj postoji nekolicina škola koje rade po koncepcijama ovih pedagogija, svrha je rada da se zanimljiva didaktičkometodička rješenja implementiraju u postojeće državne škole, a time i poboljšaju razvoj pedagoškog i školskog pluralizma.

Ključne riječi
alternativne škole; Maria Montessori; waldorfske škole; Celestin Freinet, pedagoški pluralizam

Hrčak ID: 82653

URI
https://hrcak.srce.hr/82653

[engleski]

Posjeta: 9.260 *