hrcak mascot   Srce   HID

Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, Vol.152 No.2 Travanj 2011.

Izvorni znanstveni članak

Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave

Ivica Brkić ; Osnovna škola Vladimira Nazora, Zagreb
Majda Rijavec   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (153 KB) str. 211-225 preuzimanja: 3.886* citiraj
APA 6th Edition
Brkić, I. i Rijavec, M. (2011). Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave. Napredak, 152 (2), 211-225. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82734
MLA 8th Edition
Brkić, Ivica i Majda Rijavec. "Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave." Napredak, vol. 152, br. 2, 2011, str. 211-225. https://hrcak.srce.hr/82734. Citirano 19.09.2018.
Chicago 17th Edition
Brkić, Ivica i Majda Rijavec. "Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave." Napredak 152, br. 2 (2011): 211-225. https://hrcak.srce.hr/82734
Harvard
Brkić, I., i Rijavec, M. (2011). 'Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave', Napredak, 152(2), str. 211-225. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82734 (Datum pristupa: 19.09.2018.)
Vancouver
Brkić I, Rijavec M. Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave. Napredak [Internet]. 15.04.2011. [pristupljeno 19.09.2018.];152(2):211-225. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82734
IEEE
I. Brkić i M. Rijavec, "Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave", Napredak, vol.152, br. 2, str. 211-225, travanj 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82734. [Citirano: 19.09.2018.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u izvorima stresa, strategijama suočavanja sa stresom, te životnom zadovoljstvu između učitelja razredne i učitelja predmetne nastave. Istraživanje je provedeno u 8 osnovnih škola u gradu Zagrebu na uzorku od 180 učitelja (84 učitelja razredne i 96 učitelja predmetne nastave).
Rezultati t-testa su pokazali da nije bilo statistički značajne razlike u izvorima stresa, strategijama suočavanja sa stresom niti u životnom zadovoljstvu.
Rezultati multiple regresijske analize pokazali su da su suočavanje usmjereno na problem i suočavanje usmjereno na emocije bitni prediktori životnog zadovoljstva. Oni učitelji koji za strategiju suočavanja sa stresom odabiru usmjerenost na problem imaju veće životno zadovoljstvo, dok oni učitelji koji za suočavanje sa stresom odabiru usmjerenost na emocije imaju manje životno zadovoljstvo.

Ključne riječi
stres; suočavanje; životno zadovoljstvo; učitelji razredne i predmetne nastave

Hrčak ID: 82734

URI
https://hrcak.srce.hr/82734

[engleski]

Posjeta: 5.143 *