hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

OBRAZOVANJE JE MORALNI POJAM

Maja Žitinski

Puni tekst: hrvatski, pdf (254 KB) str. 140-147 preuzimanja: 5.969* citiraj
APA 6th Edition
Žitinski, M. (2006). OBRAZOVANJE JE MORALNI POJAM. NAŠE MORE, 53 (3-4), 140-147. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/8100
MLA 8th Edition
Žitinski, Maja. "OBRAZOVANJE JE MORALNI POJAM." NAŠE MORE, vol. 53, br. 3-4, 2006, str. 140-147. https://hrcak.srce.hr/8100. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Žitinski, Maja. "OBRAZOVANJE JE MORALNI POJAM." NAŠE MORE 53, br. 3-4 (2006): 140-147. https://hrcak.srce.hr/8100
Harvard
Žitinski, M. (2006). 'OBRAZOVANJE JE MORALNI POJAM', NAŠE MORE, 53(3-4), str. 140-147. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/8100 (Datum pristupa: 28.11.2020.)
Vancouver
Žitinski M. OBRAZOVANJE JE MORALNI POJAM. NAŠE MORE [Internet]. 2006 [pristupljeno 28.11.2020.];53(3-4):140-147. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/8100
IEEE
M. Žitinski, "OBRAZOVANJE JE MORALNI POJAM", NAŠE MORE, vol.53, br. 3-4, str. 140-147, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/8100. [Citirano: 28.11.2020.]

Sažetak
Svako je znanje informativno, ali obrazovanje ne postoji jedino zato da bi samo odrazilo društvene vrijednosti. Obrazovanje se prvenstveno odnosi na uvođenje u ono što je vrijedno pod uvjetom da se transmitirani sadržaj uči na moralno prihvatljiv način. To znači da obrazovanje mora uključiti i normativne aspekte koji mu daju svrhu, te osigurati da će upletene strane očuvati svoju moralnu autonomnost. Zato je obrazovanje vrsta komunikacije koja definira ulogu pojedinca u društvu. Referat jasno razlikuje nasilni aspekt obra-zovanja od moralnoga aspekta obrazovanja. Kako bi se razvila racionalnost i izbjegla pristranost, pa prema tome i represivni društveni utjecaj, obrazovanje treba pridonijeti rastu integriteta i formiranju neovisnosti duha. Budući da se obrazovanje od indoktrinacije ne može razlikovati po metodi, mora se razlikovati po ciljevima. Obrazovanje treba podržavati takav pristup koji će se suprotstavljati pokušajima indoktrinatora da kontroliraju sustave stvaranja znanja na način koji služi njihovim interesima, za razliku od interesa javnosti.

Ključne riječi
civilno (građansko) obrazovanje; moralna jednakost; nepristranost; racionalnost; intrinzične vrijednosti; instrumentalno dobro; ideologija – sloboda

Hrčak ID: 8100

URI
https://hrcak.srce.hr/8100

[engleski]

Posjeta: 7.135 *