Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Izazovi školskom pedagogu

Nikola Vuković orcid id orcid.org/0000-0001-8760-0065 ; Osnovna škola Grgura Karlovčana Đurđevac


Puni tekst: hrvatski pdf 212 Kb

str. 551-568

preuzimanja: 3.240

citiraj


Sažetak

Suvremenu školu karakteriziraju mnoge promjene koje su uvjetovane globalnim civilizacijskim promjenama, a neke od njih vezane su za postmodernizaciju, demokraciju i informatizaciju. Perspektiva rada školskog pedagoga u njegovom je razvijanju i mijenjanju osnovnih zadaća kako bi sačuvao svoj identitet stručnog suradnika u školi. Isto se tako suvremena škola mijenja i razvija s ciljem očuvanja identiteta društveno-pedagoške funkcije koju ima kroz povijest. U članku se navode izazovi s kojima se susreću sudionici odgojno-
obrazovnog rada, a posebno školski pedagog: motivacija učenika, razvoj individualnosti, stvaranje identiteta škole, organizacija rada u suvremenoj školi, organizacija stručnog usavršavanja u školi, timski pristup radu, poticanje učenika na uspjeh, razvijanje smisla za inicijativu i poduzetništvo i dr. Naglasak je na suradnji pedagoga sa sudionicima odgojno-obrazovnog procesa, ostvarivanju kurikuluma škole, te na određivanju odgojno-obrazovnih potreba učenika. Za uspješno ostvarivanje postavljenih ciljeva i za svladavanje izazova
pred kojima se nalazi školski pedagog, između ostalog, unapređuje i
razvija svoju kreativnost, inovativnost, odgovornost te ostale kompetencije. Jedan od najvećih izazova je informatizacija društva u cjelini i demokratizacija odnosa među članovima društva. Školski pedagog u svom radu, između ostaloga, osmišljava stručne procese i primjenjuje ih u svakodnevnom radu s ciljem unapređivanja odgojno-obrazovnog rada. Rezultati ostvarivanja stručnih procesa svakako će doprinijeti svladavanju izazova koji se postavljaju pred školskog pedagoga kao i pred suvremenu školu.

Ključne riječi

suvremena škola; učenik; učitelj; školski pedagog; izazovi; kurikulum; kompetencije

Hrčak ID:

82792

URI

https://hrcak.srce.hr/82792

Datum izdavanja:

15.10.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.364 *