hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Psihosocijalni razvoj od djetinjstva do zrele dobi Almina životna priča – studija slučaja

Cvijeta Pahljina ; Žički tabor za duhovni rast, Žiče, Slovenija

Puni tekst: hrvatski, pdf (195 KB) str. 267-277 preuzimanja: 1.399* citiraj
APA 6th Edition
Pahljina, C. (2012). Psihosocijalni razvoj od djetinjstva do zrele dobi Almina životna priča – studija slučaja. Napredak, 153 (2), 267-277. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82875
MLA 8th Edition
Pahljina, Cvijeta. "Psihosocijalni razvoj od djetinjstva do zrele dobi Almina životna priča – studija slučaja." Napredak, vol. 153, br. 2, 2012, str. 267-277. https://hrcak.srce.hr/82875. Citirano 27.01.2020.
Chicago 17th Edition
Pahljina, Cvijeta. "Psihosocijalni razvoj od djetinjstva do zrele dobi Almina životna priča – studija slučaja." Napredak 153, br. 2 (2012): 267-277. https://hrcak.srce.hr/82875
Harvard
Pahljina, C. (2012). 'Psihosocijalni razvoj od djetinjstva do zrele dobi Almina životna priča – studija slučaja', Napredak, 153(2), str. 267-277. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82875 (Datum pristupa: 27.01.2020.)
Vancouver
Pahljina C. Psihosocijalni razvoj od djetinjstva do zrele dobi Almina životna priča – studija slučaja. Napredak [Internet]. 2012 [pristupljeno 27.01.2020.];153(2):267-277. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82875
IEEE
C. Pahljina, "Psihosocijalni razvoj od djetinjstva do zrele dobi Almina životna priča – studija slučaja", Napredak, vol.153, br. 2, str. 267-277, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82875. [Citirano: 27.01.2020.]

Sažetak
U radu je predstavljen psihosocijalni razvoj osobe od djetinjstva do zrele dobi, promatran kroz prizmu sedam različitih razvojnih teorija. Ukratko su predstavljene i kroz životnu priču provedene teorije dječjeg razvoja Lava Vygotskoga, Reuvena Feuersteina, Alberta Bandure, Erica Bernea, Uriea Bronfenbrennera, Howarda Gardnera i Viktora Frankla. Psihologija dječjeg razvoja kao disciplina razvija se nekih zadnjih sto godina a nabrojeni autori su ključne osobe koje su utjecale na stavove učitelja, psihologa, odgojitelja i društva u cjelini.
Njihove teorije postale su temeljem brojnih istraživanja u različitim krajevima svijeta. Ako na prikazanom slučaju usporedimo sve te teorije, možemo zaključiti koliko je važno da roditelji i ostali odgojitelji vjeruju u djetetove kompetencije, u njegove sposobnosti da otkrije svoje vlastite afinitete i sposobnosti te kako je važno poticati dijete u tom traženju i istovremeno mu omogućiti da samostalno odlučuje. Na taj način potičemo razvoj djetetove autonomnosti i odgovornosti da pronađe svoju ulogu u svijetu u kome živi, zadovolji svoje potrebe, uspostavi dobre odnose sa svojom okolinom, uspješno se nosi sa svim životnim izazovima i otkrije smisao vlastitoga postojanja.

Ključne riječi
sociokulturalna teorija; teorija posredovanog iskustva učenja; socijalno učenje; transakcijska analiza; ekološki sustavi; višestruka inteligencija; potreba za smislom

Hrčak ID: 82875

URI
https://hrcak.srce.hr/82875

[engleski]

Posjeta: 2.634 *