hrcak mascot   Srce   HID

Suvremena psihologija, Vol.12 No.2 Prosinac 2009.

Pregledni rad

Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata

Radenka Munjas Samarin ; Biometrika zdravstvena istraživanja
Vladimir Takšić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8031-0521 ; Filozofski fakultet u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (933 KB) str. 355-370 preuzimanja: 3.642* citiraj
APA 6th Edition
Munjas Samarin, R. i Takšić, V. (2009). Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata. Suvremena psihologija, 12 (2), 355-370. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82959
MLA 8th Edition
Munjas Samarin, Radenka i Vladimir Takšić. "Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata." Suvremena psihologija, vol. 12, br. 2, 2009, str. 355-370. https://hrcak.srce.hr/82959. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Munjas Samarin, Radenka i Vladimir Takšić. "Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata." Suvremena psihologija 12, br. 2 (2009): 355-370. https://hrcak.srce.hr/82959
Harvard
Munjas Samarin, R., i Takšić, V. (2009). 'Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata', Suvremena psihologija, 12(2), str. 355-370. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82959 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Munjas Samarin R, Takšić V. Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata. Suvremena psihologija [Internet]. 15.12.2009. [pristupljeno 25.09.2018.];12(2):355-370. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82959
IEEE
R. Munjas Samarin i V. Takšić, "Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata", Suvremena psihologija, vol.12, br. 2, str. 355-370, prosinac 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82959. [Citirano: 25.09.2018.]

Sažetak
Posljednjih godina raste broj stručnjaka na polju školske psihologije koji, uz akademsko postignuće, naglašavaju važnost razvoja djetetovih socijalnih i emocionalnih vještina kroz školovanje. Rezultati istraživanja idu u prilog tvrdnjama da se socijalne i emocionalne kompetencije mogu naučiti kroz programe integrirane u školski kurikulum (tzv. socijalno i emocionalno učenje, SEU). Takvi programi čine se učinkovitim načinom za smanjenje problematičnih ponašanja učenika i emocionalnih teškoća, dok istovremeno povećavaju socijalnu prilagodbu i potiču akademski uspjeh učenika.
Rad donosi opsežan pregled postojećih programa i nekoliko aspekata klasifikacije programa za socijalno i emocionalno učenje (SEU) nastalih i primjenjivanih u svijetu (primarno u američkim školama) u posljednjih 10-ak godina. Budući da je cilj privući interes i povećati razumijevanje stručnjaka s područja obrazovanja i psihologije u svrhu primjene sličnih programa u Hrvatskoj, u radu se kritički razmatraju uvjeti razvoja, primjene i evaluacije efekata SEU programa.

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; emocionalna kompetentnost; socijalno i emocionalno učenje; program; kurikulum; škola

Hrčak ID: 82959

URI
https://hrcak.srce.hr/82959

[engleski]

Posjeta: 5.412 *