hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Aspergerov sindrom u dječjoj dobi

Sanja Šimleša ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Marta Ljubešić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (658 KB) str. 373-389 preuzimanja: 5.672* citiraj
APA 6th Edition
Šimleša, S. i Ljubešić, M. (2009). Aspergerov sindrom u dječjoj dobi. Suvremena psihologija, 12 (2), 373-389. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82962
MLA 8th Edition
Šimleša, Sanja i Marta Ljubešić. "Aspergerov sindrom u dječjoj dobi." Suvremena psihologija, vol. 12, br. 2, 2009, str. 373-389. https://hrcak.srce.hr/82962. Citirano 31.07.2021.
Chicago 17th Edition
Šimleša, Sanja i Marta Ljubešić. "Aspergerov sindrom u dječjoj dobi." Suvremena psihologija 12, br. 2 (2009): 373-389. https://hrcak.srce.hr/82962
Harvard
Šimleša, S., i Ljubešić, M. (2009). 'Aspergerov sindrom u dječjoj dobi', Suvremena psihologija, 12(2), str. 373-389. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82962 (Datum pristupa: 31.07.2021.)
Vancouver
Šimleša S, Ljubešić M. Aspergerov sindrom u dječjoj dobi. Suvremena psihologija [Internet]. 2009 [pristupljeno 31.07.2021.];12(2):373-389. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82962
IEEE
S. Šimleša i M. Ljubešić, "Aspergerov sindrom u dječjoj dobi", Suvremena psihologija, vol.12, br. 2, str. 373-389, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82962. [Citirano: 31.07.2021.]

Sažetak
Aspergerov sindrom je razvojni poremećaj koji pripada širokoj kategoriji pervazivnih razvojnih poremećaja. Iako je svijest o zastupljenosti, dijagnostici i terapiji Aspergerova sindroma porasla nakon uključivanja u DSM-IV (1996), postoje još brojna pitanja i nepoznanice koje se vežu uz samu dijagnostiku i intervenciju kod djece i mladih s Aspergerovim sindromom. Glavno kliničko obilježje djece s Aspergerovim sindromom su brojne poteškoće vezane uz socijalne interakcije, poteškoće komunikacije, uski i specifični interesi, iako se radi o populaciji prosječne ili iznadprosječne inteligencije i dobrih ekspresivnih jezičnih sposobnosti. Navedene “jake strane” su ujedno i glavna obilježja koja ih razlikuju od autizma. Teškoće koje se očituju tijekom socijalnih interakcija kod ove djece su: nerazumijevanje neverbalnih signala, emocija, problemi s razumijevanjem metafora, ironije, sarkazma, teškoće u započinjanju spontane konverzacije, “egocentričan konverzacijski stil”, teškoće apstraktnog mišljenja, razvojno neprikladni interesi. Premda se ovaj poremećaj najlakše prepoznaje s polaskom djeteta u školu kada treba udovoljiti određenim zahtjevima okoline (sjediti mirno, ne ometati drugu djecu dok slušaju, ne upadati u riječ i sl.), uz preduvjet poznavanja tijeka socio-kognitivnog razvoja, ovaj poremećaj se može prepoznati i pratiti još u predškolskome razdoblju, te dijete i roditelje uključiti u odgovarajuće terapijske postupke. Što se tiče etiologije Aspergerova sindroma, postoje različite psihološke teorije te neurobiološka objašnjenja koja objašnjavaju neke od poteškoća navedene skupine. Potrebna su daljnja istraživanja u tom području kako bi se objasnili eventualni uzroci te utvrdili primjereni terapijski postupci za pojedince s Aspergerovim sindromom.

Ključne riječi
Aspergerov sindrom; poteškoće socijalne interakcije; poteškoće komunikacije

Hrčak ID: 82962

URI
https://hrcak.srce.hr/82962

[engleski]

Posjeta: 7.438 *