Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PEDAGOŠKA PREVENCIJA NASILNIČKOG PONAŠANJA OSNOVNOŠKOLACA

Goran Livazović orcid id orcid.org/0000-0002-0277-5534 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska
Antonija Vranješ


Puni tekst: hrvatski pdf 296 Kb

str. 55-75

preuzimanja: 2.587

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 296 Kb

str. 76-76

preuzimanja: 527

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 296 Kb

str. 76-76

preuzimanja: 3.090

citiraj


Sažetak

Suvremena istraživanja pokazuju sve veću prevalenciju nasilničkoga ponašanja
među učenicima osnovnih škola. Nasilništvo je oblik agresivnog ponašanja koje spada u
kategoriju rizičnih poremećaja djece i mladih. Rad se bavi analizom klasifikacija poremećaja
u ponašanju, razvojnim značajkama osnovnoškolaca te modelima prevencije. Problematizira
se agresivnost kao oblik antisocijalnoga ponašanja, uz rezultate istraživanja provedenoga na
uzorku od 105 učenika petih i sedmih razreda osnovnih škola. Kada je riječ o tjelesnom
nasilju, udaranju i guranju drugih osoba, ti su oblici nasilništva češće zastupljeni kod mlađih
učenika. No uvažavajući u cijelosti ispitivane varijable – učestalost svađanja, učestalost
ogovaranja i širenja laži o drugima, izrugivanje i ismijavanje drugih te isključivanje drugih iz
društva, vidljiva je veća prevalencija kod učenika sedmih razreda. Dobiveni rezultati
pokazuju kako su stariji osnovnoškolci skloniji socijalno složenijim oblicima nasilja, poput
verbalnog i odnosnog vršnjačkog nasilja

Ključne riječi

nasilje; osnovnoškolci; poremećaji u ponašanju; prevencija

Hrčak ID:

83162

URI

https://hrcak.srce.hr/83162

Datum izdavanja:

11.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 9.463 *