hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Još jedno razmatranje događaja u Antiohiji (Gal 2,11-14)

Dragutin Matak   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9016-6260 ; Adventističko teološko visoko učilište, Maruševec

Puni tekst: hrvatski, pdf (83 KB) str. 47-56 preuzimanja: 335* citiraj
APA 6th Edition
Matak, D. (2012). Još jedno razmatranje događaja u Antiohiji (Gal 2,11-14). Kairos, 6 (1), 47-56. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/83480
MLA 8th Edition
Matak, Dragutin. "Još jedno razmatranje događaja u Antiohiji (Gal 2,11-14)." Kairos, vol. 6, br. 1, 2012, str. 47-56. https://hrcak.srce.hr/83480. Citirano 23.01.2020.
Chicago 17th Edition
Matak, Dragutin. "Još jedno razmatranje događaja u Antiohiji (Gal 2,11-14)." Kairos 6, br. 1 (2012): 47-56. https://hrcak.srce.hr/83480
Harvard
Matak, D. (2012). 'Još jedno razmatranje događaja u Antiohiji (Gal 2,11-14)', Kairos, 6(1), str. 47-56. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/83480 (Datum pristupa: 23.01.2020.)
Vancouver
Matak D. Još jedno razmatranje događaja u Antiohiji (Gal 2,11-14). Kairos [Internet]. 2012 [pristupljeno 23.01.2020.];6(1):47-56. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83480
IEEE
D. Matak, "Još jedno razmatranje događaja u Antiohiji (Gal 2,11-14)", Kairos, vol.6, br. 1, str. 47-56, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83480. [Citirano: 23.01.2020.]

Sažetak
U radu ću razmotriti događaj u Antiohiji (Gal 2,11-14) u kontekstu prigovora Židova izvan kršćanske crkve u Jeruzalemu. Petar se nije uplašio ljudi koje je poslao Jakov, već poruke koju su mu prenijeli o prijetnjama fanatički nastrojenih nekršćanskih Židova u Jeruzalemu.
Već je dokazano (Burton) da izraz phoboumenos tous ek peritomēs jednostavno znači ‘bojeći se obrezanih’, ‘Židova’, a ne ‘obraćenika iz Judaizma’. Longenecker tvrdi da prijedlog ek označava karakter kao u hoi ek pisteōs (Gal 3,7.9; Rim 3,26; 4,16). Stoga, ‘strana koja zagovara obrezanje’ nisu židovski kršćani, već jednostavno “Židovi” ili “obrezani”, koji su opisani ranije u Galaćanima 2,7-9. Dakle, Petar se nije bojao braće, već židovskih vođa iz Jeruzalema.
Sljedeća razmatranja su glavna poanta ovoga rada i podupiru razlikovanje između “neki od Jakova” i “strane koja je zagovarala obrezanje” stvarajući na taj način sasvim drukčiji scenarij. Malo je vjerojatno da bi Jakov poslao bilo koga da “provjeri” Petrov rad u Antiohiji jer je Petar najvjerojatnije bio najistaknutiji crkveni vođa u Jeruzalemu. Naprotiv, Jakov je informirao Petra o pritisku od strane Židova. Loš savjet koji su apostoli dali Pavlu (Dj 21,20- 24) pokazuje kako kršćanski vođe u Jeruzalemu nisu shvatili da nikada neće moći ispuniti očekivanja židovskih vođa. Progonstvo u Jeruzalemu je uistinu
bilo stvarno za Barnabu i židovske vjernike u Antiohiji (Dj 11,19), što objašnjava zbog čega su se pridružili Petru.
Stoga, čini se da je Petar uzdrman vanjskim prijetnjama koje su bile političke, a ne teološke. Pavao je reagirao na taj način zbog toga što je bio ugrožen kršćanski duhovni identitet.

Hrčak ID: 83480

URI
https://hrcak.srce.hr/83480

Posjeta: 627 *