hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

OPRAVDANOST UGRADNJE I PRINCIP RADA UREÐAJA ZA PONOVNO UKAPLJIVANJE PRIRODNOG PLINA NA BRODU

Damir Kukuljan ; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet u Rijeci
Dean Bernečić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7453-2320 ; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet u Rijeci
Josip Orović ; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (837 KB) str. 215-226 preuzimanja: 1.113* citiraj
APA 6th Edition
Kukuljan, D., Bernečić, D. i Orović, J. (2012). OPRAVDANOST UGRADNJE I PRINCIP RADA UREÐAJA ZA PONOVNO UKAPLJIVANJE PRIRODNOG PLINA NA BRODU. Pomorstvo, 26 (1), 215-226. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/83509
MLA 8th Edition
Kukuljan, Damir, et al. "OPRAVDANOST UGRADNJE I PRINCIP RADA UREÐAJA ZA PONOVNO UKAPLJIVANJE PRIRODNOG PLINA NA BRODU." Pomorstvo, vol. 26, br. 1, 2012, str. 215-226. https://hrcak.srce.hr/83509. Citirano 19.01.2020.
Chicago 17th Edition
Kukuljan, Damir, Dean Bernečić i Josip Orović. "OPRAVDANOST UGRADNJE I PRINCIP RADA UREÐAJA ZA PONOVNO UKAPLJIVANJE PRIRODNOG PLINA NA BRODU." Pomorstvo 26, br. 1 (2012): 215-226. https://hrcak.srce.hr/83509
Harvard
Kukuljan, D., Bernečić, D., i Orović, J. (2012). 'OPRAVDANOST UGRADNJE I PRINCIP RADA UREÐAJA ZA PONOVNO UKAPLJIVANJE PRIRODNOG PLINA NA BRODU', Pomorstvo, 26(1), str. 215-226. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/83509 (Datum pristupa: 19.01.2020.)
Vancouver
Kukuljan D, Bernečić D, Orović J. OPRAVDANOST UGRADNJE I PRINCIP RADA UREÐAJA ZA PONOVNO UKAPLJIVANJE PRIRODNOG PLINA NA BRODU. Pomorstvo [Internet]. 2012 [pristupljeno 19.01.2020.];26(1):215-226. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83509
IEEE
D. Kukuljan, D. Bernečić i J. Orović, "OPRAVDANOST UGRADNJE I PRINCIP RADA UREÐAJA ZA PONOVNO UKAPLJIVANJE PRIRODNOG PLINA NA BRODU", Pomorstvo, vol.26, br. 1, str. 215-226, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83509. [Citirano: 19.01.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (837 KB) str. 215-226 preuzimanja: 440* citiraj
APA 6th Edition
Kukuljan, D., Bernečić, D. i Orović, J. (2012). THE LNG RELIQUEFACTION PLANT – OPERATING PRINCIPLE AND JUSTIFIABILITY OF ITS INSTALLATION ON BOARD SHIPS. Pomorstvo, 26 (1), 215-226. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/83509
MLA 8th Edition
Kukuljan, Damir, et al. "THE LNG RELIQUEFACTION PLANT – OPERATING PRINCIPLE AND JUSTIFIABILITY OF ITS INSTALLATION ON BOARD SHIPS." Pomorstvo, vol. 26, br. 1, 2012, str. 215-226. https://hrcak.srce.hr/83509. Citirano 19.01.2020.
Chicago 17th Edition
Kukuljan, Damir, Dean Bernečić i Josip Orović. "THE LNG RELIQUEFACTION PLANT – OPERATING PRINCIPLE AND JUSTIFIABILITY OF ITS INSTALLATION ON BOARD SHIPS." Pomorstvo 26, br. 1 (2012): 215-226. https://hrcak.srce.hr/83509
Harvard
Kukuljan, D., Bernečić, D., i Orović, J. (2012). 'THE LNG RELIQUEFACTION PLANT – OPERATING PRINCIPLE AND JUSTIFIABILITY OF ITS INSTALLATION ON BOARD SHIPS', Pomorstvo, 26(1), str. 215-226. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/83509 (Datum pristupa: 19.01.2020.)
Vancouver
Kukuljan D, Bernečić D, Orović J. THE LNG RELIQUEFACTION PLANT – OPERATING PRINCIPLE AND JUSTIFIABILITY OF ITS INSTALLATION ON BOARD SHIPS. Pomorstvo [Internet]. 2012 [pristupljeno 19.01.2020.];26(1):215-226. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83509
IEEE
D. Kukuljan, D. Bernečić i J. Orović, "THE LNG RELIQUEFACTION PLANT – OPERATING PRINCIPLE AND JUSTIFIABILITY OF ITS INSTALLATION ON BOARD SHIPS", Pomorstvo, vol.26, br. 1, str. 215-226, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83509. [Citirano: 19.01.2020.]

Sažetak
Sustav za ukapljivanje se koristi na novijim brodovima za prijevoz prirodnog ukapljenog plina (LNG). Moguće ga je koristiti u kombinaciji s dvotaktnim sporookretnim brodskim motorima, četverotaktnim srednjookretnim brodskim motorima te plinskim turbinama, ali s obzirom na trenutni stupanj iskoristivosti dvotaktni sporookretni brodski motori imaju primat.
U radu je opisan princip rada uređaja za ukapljivanje te uloga glavnih komponenti. Analiziran je proces ukapljivanja te upravljački sustav samog procesa. Napravljena je i komparativna analiza uštede na gorivu u slučaju kada brod izgara samo teško gorivo, samo prirodni plin ili koristi kombinirano izgaranje. Također je napravljena kratka usporedba iskoristivosti današnjih LNG brodova s parnoturbinskim postrojenjem i broda s novom generacijom dvotaktnih sporookretnih brodskih motora koji mogu izgarati plin, a koja se planira koristiti ne samo na LNG brodovima, već i na ostalim brodovima koji zahtijevaju veće pogonske snage. Do sada su ograničavajući čimbenici bili neadekvatna i relativno nesigurna tehnologija ubrizgavanja prirodnog plina u motor, cijene jednog i drugog goriva te cijena samog uređaja za ukapljivanje.
Uređaj za ukapljivanje prirodnog plina u kombinaciji s novom generacijom sporookretnih brodskih dizelskih motora s elektroničkom kontrolom ubrizgavanja zasigurno ima budućnost.

Ključne riječi
uređaj za ukapljivanje; prirodni ukapljeni plin; dvotaktni sporookretni motori; parne turbine

Hrčak ID: 83509

URI
https://hrcak.srce.hr/83509

[engleski]

Posjeta: 2.647 *