hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Komunikacijski model govornih vježbi i nastava jezičnoga izražavanja

Lidija Bakota ; Učiteljski fakultet, Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (266 KB) str. 9-43 preuzimanja: 8.567* citiraj
APA 6th Edition
Bakota, L. (2010). Komunikacijski model govornih vježbi i nastava jezičnoga izražavanja. Hrvatski, 8 (1), 9-43. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/83548
MLA 8th Edition
Bakota, Lidija. "Komunikacijski model govornih vježbi i nastava jezičnoga izražavanja." Hrvatski, vol. 8, br. 1, 2010, str. 9-43. https://hrcak.srce.hr/83548. Citirano 24.10.2021.
Chicago 17th Edition
Bakota, Lidija. "Komunikacijski model govornih vježbi i nastava jezičnoga izražavanja." Hrvatski 8, br. 1 (2010): 9-43. https://hrcak.srce.hr/83548
Harvard
Bakota, L. (2010). 'Komunikacijski model govornih vježbi i nastava jezičnoga izražavanja', Hrvatski, 8(1), str. 9-43. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/83548 (Datum pristupa: 24.10.2021.)
Vancouver
Bakota L. Komunikacijski model govornih vježbi i nastava jezičnoga izražavanja. Hrvatski [Internet]. 2010 [pristupljeno 24.10.2021.];8(1):9-43. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83548
IEEE
L. Bakota, "Komunikacijski model govornih vježbi i nastava jezičnoga izražavanja", Hrvatski, vol.8, br. 1, str. 9-43, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83548. [Citirano: 24.10.2021.]

Sažetak
U radu se daje prikaz komunikacijskoga modela govornih vježbi kao jednoj od mogućnosti komunikacijskoga osposobljavanja učenika tijekom institucionalnoga učenja hrvatskoga jezika. Komunikacijski model govornih vježbi polazi od suvremenih teorija učenja jezika koje navode da ovladavanje gramatičkim znanjem nekoga jezika ne jamči i uspješnu komunikaciju na tom jeziku. Učenje jezika premješta se s lingvističkoga na funkcionalno-komunikacijsko osposobljavanje koje u sebe uključuje tri podsposobnosti: jezičnu (lingvističku), društvenojezičnu (sociolingvističku) i uporabnu (pragmatičku) sposobnost. U radu se polemizira i mogućnost uvođenja novoga predmeta u hrvatski osnovnoškolski sustav (kultura govorenja, govorna kultura, govorno izražavanje, govorna komunikacija, oratorstvo, govorništvo, umijeće komuniciranja)
čiji bi temeljni cilj bio osposobljavanje učenika za uspješnu komunikaciju u raznolikim priopćajnim situacijama kao i za polifunkcionalnu uporabu hrvatskoga jezika.

Ključne riječi
govorne vježbe; nastava jezičnoga izražavanja; komunikacijski model

Hrčak ID: 83548

URI
https://hrcak.srce.hr/83548

Posjeta: 9.575 *