APA 6th Edition Kalin, B. (1989). Albert Bazala o psihologijskom eksperimentu i obuci koja privodi samostalnom mišljenju. Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, 15. (1-2 (29-30)), 187-189. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/84167
MLA 8th Edition Kalin, Boris. "Albert Bazala o psihologijskom eksperimentu i obuci koja privodi samostalnom mišljenju." Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, vol. 15., br. 1-2 (29-30), 1989, str. 187-189. https://hrcak.srce.hr/84167. Citirano 18.01.2021.
Chicago 17th Edition Kalin, Boris. "Albert Bazala o psihologijskom eksperimentu i obuci koja privodi samostalnom mišljenju." Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine 15., br. 1-2 (29-30) (1989): 187-189. https://hrcak.srce.hr/84167
Harvard Kalin, B. (1989). 'Albert Bazala o psihologijskom eksperimentu i obuci koja privodi samostalnom mišljenju', Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, 15.(1-2 (29-30)), str. 187-189. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/84167 (Datum pristupa: 18.01.2021.)
Vancouver Kalin B. Albert Bazala o psihologijskom eksperimentu i obuci koja privodi samostalnom mišljenju. Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine [Internet]. 1989 [pristupljeno 18.01.2021.];15.(1-2 (29-30)):187-189. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/84167
IEEE B. Kalin, "Albert Bazala o psihologijskom eksperimentu i obuci koja privodi samostalnom mišljenju", Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, vol.15., br. 1-2 (29-30), str. 187-189, 1989. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/84167. [Citirano: 18.01.2021.]
Sažetak A. Bazala'sartic1e »Psychological Experiment in Science and Instruction« (1906) is of interest to ,the historians of psychological ideas in our country, particularly for its thesis about the instruction: the experiment is necessary not only in the science' hut also in the ins1ruotion. The instruction which exclusively consists in lecturing hardly encourages the students in research and experimenting, for in this case the instructor only hands over completed knowledge and makes the student a .passive listener. The experiment, however, animates the active participation of students. Moreover, it leads them up to the independent thinking.