hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.5673/sip.50.1.3

Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje

Hajrudin Hromadžić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2176-6465 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za kulturalne studije, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (570 KB) str. 45-60 preuzimanja: 2.239* citiraj
APA 6th Edition
Hromadžić, H. (2012). Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje. Sociologija i prostor, 50 (1 (192)), 45-60. https://doi.org/10.5673/sip.50.1.3
MLA 8th Edition
Hromadžić, Hajrudin. "Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje." Sociologija i prostor, vol. 50, br. 1 (192), 2012, str. 45-60. https://doi.org/10.5673/sip.50.1.3. Citirano 27.09.2021.
Chicago 17th Edition
Hromadžić, Hajrudin. "Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje." Sociologija i prostor 50, br. 1 (192) (2012): 45-60. https://doi.org/10.5673/sip.50.1.3
Harvard
Hromadžić, H. (2012). 'Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje', Sociologija i prostor, 50(1 (192)), str. 45-60. https://doi.org/10.5673/sip.50.1.3
Vancouver
Hromadžić H. Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje. Sociologija i prostor [Internet]. 2012 [pristupljeno 27.09.2021.];50(1 (192)):45-60. https://doi.org/10.5673/sip.50.1.3
IEEE
H. Hromadžić, "Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje", Sociologija i prostor, vol.50, br. 1 (192), str. 45-60, 2012. [Online]. https://doi.org/10.5673/sip.50.1.3

Sažetak
U tekstu se problematizira karakter epohe konzumerističkoga kapitalizma iz perspektive produkcije imaginarija potrošačke želje. Spomenuti se problem nastoji sagledati ne samo kao puki sociološko-kulturološki fenomen, već i ideološki, te se kao takav smješta u povijesni kontekst, u vremenski period koji započinje s 20-im godinama 20. stoljeća, prvo u SAD-u, a potom i u ostatku tzv. zapadnih kultura. Aspekti koji se ispostavljaju kao ključni u pokušaju interpretacije ishodišnoga fenomena jesu polje psihoanalize, pitanje odnosa neokapitalizma/neoliberalizma, ideologije socijalizma i potrošačke kulture, kao i značaj marketinško-oglašivačke mašinerije u kreiranju konzumerističkih fantazmi.

Ključne riječi
konzumeristički kapitalizam; potrošačka želja; marketing; oglašavanje

Hrčak ID: 84211

URI
https://hrcak.srce.hr/84211

[engleski]

Posjeta: 3.609 *